دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی:
مردم از مأموران مالیاتی بدرفتار شکایت کنند
دادستان انتظامی سازمان مالیاتی گفت: در صورت مشاهده رفتار نامناسب از سوی برخی کارمندان مالیاتی با مؤدیان برخورد قاطعانه صورت میگیرد.
داود آرضایی در گفتوگو با فارس در پاسخ به این سؤال که مؤدیان مالیاتی چگونه میتوانند نسبت به برخورد نامناسب برخی کارمندان اعتراض کرده و گزارش دهند گفت: چنانچه هر گونه رفتار نامناسبی از سوی کارمندان سازمان امور مالیاتی مشاهده شود، همانگونه که سابقا نیز اطلاع رسانی شده است هموطنان میتوانند به سه روش نسبت به اعلام و ارسال شکایات خود از عملکرد کارمندان سازمان اقدام کنند.
وی با اشاره به مسیرهای قانونی برای شکایت و اعتراض یادآور شد: افراد میتوانند به صورت حضوری به نمایندگان دادستانی انتظامی مالیاتی یا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالیاتی مراجعه کنند.
به گفته آرضایی، روش دوم از طریق مکاتبه، دورنگار، تماس تلفنی (تلفکس 33967811 دادستانی انتظامی مالیاتی و تلفن 39903757 دفتر مرکزی حراست) و همچنین تماس با مرکز ارتباط مردمی سازمان به شماره 1822 است.
دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین مؤدیان میتوانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباطات مردمی به آدرس www.intamedia.ir اعتراض خود را ثبت کنند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی دارد که این اعتراضها و شکایتها به نتیجه رسیده و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: در صورت اثبات هرگونه رفتار نامناسب کارمندان سازمان امور مالیاتی با مؤدیان، دادستانی انتظامی مالیاتی بدوا نسبت به تذکر و اعلام نارضایتی از عملکرد کارمند متخلف اقدام و در صورت تکرار به استناد بند (ب) ماده (264) قانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین و مقررات ذیربط شخص خاطی تحت تعقیب انتظامی قرار خواهد گرفت.
براساس گزارشهای دریافتی خبرگزاری فارس طی روزهای اخیر بعضی مؤدیان از رفتار نامناسب برخی کارمندان مالیاتی مراکز مختلف گلایه و اعتراض داشتند، چندی پیش دو رئیس شورای اصناف نیز از نحوه برخورد برخی مأموران مالیاتی با اصناف انتقاد کرده بودند.