kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
برخلاف وعده قبلی دولت اعلام شد

معاون آخوندی: مسکن مهر شاید تا سال 95 هم تمام نشود

در حالی که مهرآبادی معاون آخوندی 2 ماه پیش وعده داده بود مسکن مهر حداکثر تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد ولی دیروز همین معاون اعلام کرد که مسکن مهر شاید تا سال 95 هم تمام نشود.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکلی که پروژه مسکن مهر در سراسر کشور با آن روبه‌روست محدودیت منابع اعتباری است و در صورتی که این اعتبار تامین نشود احتمال این‌که پروژه‌ها حتی در سال 1395 هم تمام نشود وجود دارد.
به گزارش ایسنا، مهرآبادی با اشاره به این که در حال حاضر ساخت 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسیده که برای تحویل آن‌ها به تکمیل امکانات زیرساختی احتیاج است، اظهار کرد: از نظر ساخت وزارت راه و شهرسازی مشکلی برای ارائه این واحدها ندارد اما متاسفانه تامین امکانات زیرساختی این واحدها به اعتباراتی احتیاج دارد که هنوز تامین نشده و با وجود تعامل نزدیکی که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو وجود دارد، کار همچنان  بدون رسیدن به یک راه‌حل قطعی ادامه دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس تعهداتی که داریم تا پایان سال حدود 500هزار واحد مسکن مهر را تحویل خواهیم داد که از این میان 250 هزار واحد نیاز به امکاناتی دارند که از حوزه اختیارات ما خارج‌اند و تنها در صورت رسیدن منابع مالی لازم به پایان خواهند رسید. از حدود دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر به پایان کار اجرایی رسیده و عملیات اجرایی در سایر مجموعه‌ها نیز ادامه دارد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با تاکید دوباره بر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای به پایان رسیدن تمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 1395 اظهار کرد: یک بخش از کار ساخت واحدهای مسکونی است و بخش دیگر تحویل نهایی آنها با استفاده از تمام امکانات زیرساختی و خدماتی است. با توجه به برنامه‌ریزی که وزیر راه و شهرسازی به منظور تامین منابع اعتباری لازم داشته و ما بخشی از آنها را با استفاده از فروش اراضی تامین می‌کنیم، مشکل تعدادی از واحدها برطرف شده اما قطعا کار دامنه‌دارتر از این خواهد بود.
اصغری مهرآبادی که در برنامه‌ای تلویزیونی حاضر شده بود با اشاره به طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی اظهار کرد: همانطور که در دولت قبل نیز سابقه داشت وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده تا شرایط را برای واگذاری این واحدها روشن کند البته این روند از ماه‌های قبل نیز آغاز شده و ما توانسته‌ایم تعداد این واحدها را از 80 هزار واحد به 44 هزار واحد کاهش دهیم.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر درباره مختصات جغرافیایی واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی نیز گفت: در حال حاضر ما در 13 استان کشور هیچ واحد مسکن مهر بدون متقاضی نداریم و در استان‌های دیگر نیز تعداد آنها متغیر است برای مثال در آذربایجان غربی تنها 120 واحد و در زنجان 29 واحد بدون متقاضی باقی مانده است.
وی ادامه داد: اصلی‌ترین استان‌هایی که بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را دارند خوزستان، خراسان رضوی، گیلان و لرستان هستند که امیدواریم با موافقت دولت نسبت به طرح جدید کار آنها نیز تعیین تکلیف شود.