kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
عضو هیئت رئيسه اتاق بازرگانی تهران:

تولیدات داخلی براساس واردات بی‌رویه نابود می‌شود

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر شرایط بازارهای رقابتی دنیا را در نظر نگیریم، سیلی از کالاهای ساخته شده خارجی روانه بازار ما می‌شود و تولید زیر پای واردات له خواهد شد.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار امیدواری کرد که نقشه راهی تدوین شود تا بتوانیم در دوران پساتحریم در حوزه اقتصاد به درستی حرکت کنیم، چرا که طی 10 سال اخیر در برخی موارد با دنیا فاصله گرفته‌ایم و اگر برنامه درستی در دست نداشته باشیم، ممکن است فضای مطلوب به وجود آمده را هم از دست بدهیم.
وی نخستین اتفاقی که با لغو تحریم‌ها پیش روی تجارت خارجی کشور قرار می‌گیرد، را حذف واسطه‌هایی دانست که در دوران تحریم کمک می‌کردند تحریم را دور بزنیم و با این کار قیمت تمام شده صادراتی یا وارداتی ما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
مقیمی به این نکته اشاره کرد که اگر شرایط بازارهای رقابتی دنیا را در نظر نگیریم، سیلی از کالاهای ساخته شده خارجی روانه بازار ما می‌شود و تولید زیر پای واردات له خواهد شد.
وی افزود: در عین حال باید ارزهای بلوکه شده صرف واردات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید شود، چرا که تولیدی در دنیای رقابتی عرض اندام خواهد کرد که هم کیفیت خوب و هم قیمت مناسبی داشته باشد.