kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳

فابیوس می‌خواهد هم از توبره بخورد و هم از آخور(خبر ویژه)

وزیر خارجه بدنام فرانسه می‌گوید به دعوت محمد جواد ظریف به ایران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه لوران فابیوس اعلام کرد وزیر خارجه ایران از او برای سفر به تهران دعوت کرده است.
فابیوس می‌گوید: به او گفتم به ایران می‌روم پس خواهم رفت.
وی می‌افزاید: تجارت بسیار مهم است. تجارت موجب رشد اقتصادی می‌شود.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: «اما تصمیم راهبردی که رئیس جمهور (فرانسوا اولاند) و من برای حمایت از این توافق گرفتیم، به دلایل تجاری نبود. ما این تصمیم را به دلایل راهبردی گرفتیم، زیرا ما می‌خواستیم از گسترش سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم و می‌دانستیم که اگر به یک توافق محکم برسیم، می‌توانیم به این هدف خود برسیم.»
دعوت از فابیوس برای سفر به ایران در حالی است که وی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی و آل سعود، تندترین و منفی‌ترین مواضع را علیه ایران در مذاکرات منتهی به توافق ژنو و وین اتخاذ کرد و نقش پلیس بد را برای ضعیف کردن موضع ایران در مذاکرات اتخاذ کرد و از این جهت دعوت نامبرده به تهران، بد سلیقگی و پاداش دادن به یک عنصری بدخواه علیه ملت ایران است.
دولت فرانسه به اعتبار القای ترس نسبت به توافق با ایران، میلیاردها دلار قرارداد فروش تسلیحات را به عنوان دستخوش با برخی رژیم‌های  مرتجع نظیر عربستان و امارات امضاء کرد.
یادآور می‌شود پاییز و زمستان سال 90 نیز که آمریکایی‌ها دور جدید عملیات روانی و تحریم‌ها علیه ملت ایران را کلید زدند، دولت فرانسه و برخی شرکت‌های فرانسوی اولین همراهان این روند خصومت بودند.