kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
خطیب نماز عید فطر در قم:

مسئولان باید مراقب پیمان‌شکنی طرف مقابل باشند

خطیب نماز عید فطر در قم با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با کشورهای 5+1 گفت: مقامات ما مراقب باشند که از ناحیه طرف مقابل نقض عهدی صورت نگیرد زیرا برخی از کشورهای طرف مذاکره قابل اعتماد نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، افزود: بهترین عمل و تکلیف در همه ایام بویژه در چنین روزی که عید مسلمین است رعایت تقوای الهی است.
وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با کشورهای غربی اظهار کرد: هر یک از کشورها و دولت‌ها از دریچه‌ای این اقدام مثبت را به جمهوری اسلامی تبریک گفتند و این در حالی است که رژیم آل‌سعود و رژیم صهیونیستی نسبت به این توافق واکنش منفی نشان دادند چرا که منافع آنها در جنگ بین ملت‌هاست.
خطیب نماز عید در قم تصریح کرد: این دو رژیم تلاش بسیار گسترده‌ای داشتند که این توافق حاصل نشود؛ حمله نظامی عربستان به یمن و جنایت‌های داعش در همین راستا ارزیابی می‌شود ولی اراده قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام بر این بود که این مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی ادامه یابد.
سعیدی تأکید کرد: مقامات ما بایدمراقب باشند که از ناحیه طرف مقابل نقض عهدی صورت نگیرد زیرا برخی از کشورهای طرف مذاکره با ایران قابل اعتماد نیستند.
وی با اشاره به دیدگاه قرآن کریم در زمینه ارتباط با کفار و مشرکان از جانب مسلمانان خاطر نشان کرد: مسلمانان موظف هستند در برابر هر گروه که موضع خصمانه نسبت به اسلام دارد باید سرسختانه ایستادگی کنند ولی اگر کفار نسبت به اسلام و مسلمانان بی‌طرف هستند می‌توان در حد لازم ارتباط برقرار کرد.
گفتنی است صبح شنبه نماز عید فطر در مشهد، شیراز، شهر ری و سایر شهرها و روستاهای کشور با حضور گسترده مردم مسلمان ایران برگزار شد.