kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

هندی‌ها در اسکله شهید بهشتی چابهار سرمایه‌گذاری می‌کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه‌گذاران هندی به زودی برای تجهیز اسکله شهید بهشتی وارد چابهار می‌شوند.

سیاوش رضوانی از ورود قریب‌الوقوع سرمایه‌گذاران هندی به بندر چابهار خبرداد و افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که مابین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل هند امضا شد، دولت هند تجهیز فاز 1 اسکله شهید بهشتی را عهده‌دار شد.
وی درباره این تفاهم‌ گفت: فرآیند قرارداد با دولت هند در حال اتمام است و به زودی سرمایه‌گذاران هندی وارد بندر چابهار می‌شوند.
رضوانی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در چابهار گفت: خوشبختانه به تازگی شاهد رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بندر بودیم که سرمایه‌گذاری درحوزه پتروشیمی، مخازن، سوخت‌دهی به شناورها و سیلوهای ذخیره‌سازی از جمله این موارد است.
وی درخصوص جزئیات این سرمایه‌گذاری‌ها افزود: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی را بلافاصله بعد از اتمام ماه مبارک رمضان شروع خواهد کرد. همچنین سیلوهای ذخیره‌سازی نیز که به بخش خصوصی واگذار شده است تا یکسال دیگر به بهره برداری می‌رسند.
وی در ادامه به طرح اتصال چابهار به خط ریلی کشور اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون بالای 10 درصد پیشرفت داشته است و با اتصال این بندر به خط ریلی کشور زمینه برای فعالیت بیشتر تجار فراهم می‌شود.