kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

آغاز طرح تعویض و ترمیم قرآن‌های قدیمی در پارسیان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از اجرای طرح تعویض و ترمیم قرآن‌های قدیمی در مساجد و خانه‌های شهرستان پارسیان خبر داد.
بندرعباس- خبرنگار کیهان:

محمود اسدی در این باره گفت: بسیاری از قرآن‌های رایج در دست مردم با توجه به فرسودگی و عدم امکان صحافی متأسفانه بدون استفاده در طاقچه‌های مساجد و بلااستفاده مانده است که نیاز است تعویض و یا نوسازی شوند.
وی افزود: این طرح در حاشیه نمایشگاه‌های دوره‌ای قرآن‌های قدیمی و در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انجام می‌شود و علاقه‌مندان می توانند نسبت به تعویض قرآن‌های خود اقدام کنند.
اسدی خاطرنشان کرد: قرآن‌های قدیمی با قدمت بالای 30 سال برای صحافی و اصلاح به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان ارسال می‌شود تا پس از ترمیم در گنجینه‌ای که بدین منظور در بخشی از مساجد شهرستان ایجاد می‌شود، نگهداری شوند.
دبیر شورای فرهنگ ادامه داد: این قرآن‌ها می‌تواند در قالب گنجینه‌ای ارزشمند در اختیار آیندگان قرار بگیرد تا با انواع رسم‌الخط‌هایی که در این قرآن‌ها استفاده شده است، آشنا شوند.
وی تصریح کرد: تعویض قرآن های قدیمی با جدید هیچ‌گونه هزینه ای برای مردم نخواهد داشت و قرآن‌های جدید از طریق خیران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است.
اسدی گفت: در این طرح محدودیتی برای تعویض قرآن‌ها نداریم و مردم پارسیان به هر میزان که قرآن قدیمی و چاپ قدیم تحویل بدهند می‌توانند قرآن نو تحویل بگیرند.