kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

تاکید استاندار بر کاشت درختان مثمر در خوزستان

استاندار خوزستان با تاکید بر اصلاح الگوی فضای سبز استان با درختان مثمر گفت: گونه‌های درختی ناسازگار با اقلیم خوزستان باید به تدریج حذف شود.
اهواز- خبرنگار کیهان:

عبدالحسن مقتدایی در جلسه بررسی جامع فضای سبز اهواز اظهار داشت: بسیاری از گونه‌های گیاهی که در فضای سبز شهری استان وجود دارند مناسب شرایط کنونی استان نبوده و باید ساختار موجود در این بخش اصلاح شود.
وی با انتقاد از به کارگیری وسیع برخی گونه‌های وارداتی در استان افزود: بدون اینکه اثرات و تبعات این درختان در طولانی مدت به درستی مطالعه شود در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گرفته‌اند و اکنون به آفت تبدیل شده‌اند، این در حالیست که به رغم نیاز اقلیمی خوزستان نه سایه و چتری دارند و نه چشم‌انداز زیبایی به شهر می‌دهد.
استاندار خوزستان تاکید کرد: گونه‌های بومی خوزستان از قبیل نخل، کنار، نارنج و انجیر معابد به فراموشی سپرده شده‌اند. در حالی که نخل نماد خوزستان است و درختان کنار و مرکبات نیز امتحان خود را در سال‌های گذشته پس داده‌اند.
استاندار خوزستان بر استفاده از گونه‌های بومی خوزستان از جمله نخل و درختان مثمر مثل نارنج تاکید کرد و گفت: گونه‌های درختی ناسازگار با اقلیم خوزستان نیز باید به تدریج حذف شود.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به توسعه بی‌رویه گونه وارداتی «کنوکارپوس» در فضاهای شهری خوزستان افزود: این گونه فارغ از معایب، مزایایی نیز دارد اما به خاطر جانمایی غیراصولی و نامناسب آن طور که باید کارایی نداشته است  و گیاهانی که در زیر آن کشت می شوند قابلیت سبز شدن ندارند.
احمد نادری درخت نارنج را بهترین گونه برای استفاده در خیابان‌ها دانست و گفت: این درخت در بیشتر شهرهای خوزستان قابلیت کشت دارد.