kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

کمبود بارش برف باعث قطع چشمه طاق‌بستان شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: آب چشمه طاق‌بستان یک‌شبه قطع نشد بلکه آبدهی چشمه در مدت سه ماه گذشته تقلیل یافته بود.
کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

کیاست امیریان تصریح کرد: براساس آمارهای بارندگی که از ابتدای سال آبی جاری به ثبت رسید ما شاهد 31 درصدی کاهش بارندگی در استان کرمانشاه بودیم که این کمبود بارش اثرات منفی بر منابع آبی استان داشت. وی اظهار کرد: آبدهی چشمه طاق بستان از حدود یک هزار و 470 لیتر در ثانیه در فروردین سال جاری، به 985 لیتر در ثانیه در اردیبهشت ماه و در خرداد ماه به 323 لیتر و متأسفانه در تیرماه به صفر رسید.
امیریان در ادامه افزود: باتوجه به اینکه چشمه طاق بستان نسبت به تغییرات بارش به ویژه ریزش برف سریع واکنش نشان می‌دهد، کمبود بارش خصوصاً بارش پایدار (برف) در ارتفاعات و نبودن ذخایر مناسب در زمستان و استمرار خشکسالی چندین سال گذشته باعث عکس‌العمل این منبع آبی شده است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه جزو استان‌های با تنش شدید آبی کشور است از مردم استان خواست: با صرفه‌جویی و مدیریت صحیح مصرف کمک کنند بحران به وجود آمده با کمترین هزینه سپری شود.
امیریان تصریح کرد: با تلاش کارکنان آبفای کرمانشاه در چند روز آینده مشکل آب آشامیدنی روستای طاق‌بستان با اتصال به شبکه آب‌رسانی شهری مرتفع خواهد شد و درحال حاضر هم مردم این منطقه از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.