kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

آزادی 16 زندانی غیرعمد در ارومیه

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: 16 زندانی جرایم غیرعمد با برگزاری آیین ویژه به مناسبت هفته قوه قضائیه از زندان ارومیه آزاد شدند.


علی جلیلی افزود: برای آزادی این زندانیان که به علت بدهکاری‌های مالی و مهریه به حبس افتاده بودند، 500 میلیون ریال کمک مالی شده است.وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت این هفته با برگزاری همایش ویژه‌ای با عنوان زندان و حمایت قضایی از زندانیان و خانواده‌های آنان، تعدادی از زندانیان دارای شرایط لازم به مرخصی اعزام شدند.
جلیلی ادامه داد: در قالب این جشن، کارت هدیه به خانواده 47 زندانی دارای شرایط و نیازمند اعطا شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد، از ابتدای امسال 26 نفر زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی با همکاری خیران و شاکیان آزاد شده و به جمع خانواده‌های خود پیوسته‌اند. قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادف‌های رانندگی و ترک نفقه و پرداخت نکردن مهریه از جمله موارد جرایم غیرعمد به شمار می‌روند. نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، عدم اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روانگردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تایید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تایید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.