kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
سوریان باید در تورنمنت لهستان با رقیبان خود مبارزه کند

پازاج: قهرمانان جهانی 80 درصد راه المپیک را هم خواهند رفت(گفت و گو)

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید کشتی‌گیری که در مسابقات جهانی لاس‌وگاس مدال طلا بگیرد 80 درصد راه حضور در المپیک را هم رفته است.

احد پازاج در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت ملی پوشان،شرایط اردو،تورنمنت لهستان ،حمید سوریان و.. به اظها‌ر نظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
*از تمامی کشتی‌گیر‌ان حاضر در اردو راضی هستم. یکی از منسجم‌ترین اردوهای خود را برگزار می‌کنیم و همه کشتی‌گیر‌ان در تمام اوزان با انگیزه و روحیه خاصی تمرین می‌کنند که ان‌شا‌ء‌الله بتوانند برای مسابقات جهانی موفق شوند.
*باباجان زاده دچار مصدومیت شده که به همین خاطر مرخصی گرفته و اردو را ترک کرده است که امیدوارم مشکلش زودتر برطرف شود و به اردو ملحق شود. البته اگر مشکل او تشدید شود و نتواند به اردو بپیوندد شاید به مسابقات لهستان هم اعزام نشود، اما امیدواریم که هر‌ چه‌ سریع‌تر با رفع مشکلش به اردو برگردد.
*همه می‌دانند که سوریان یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیر‌ان ما در تاریخ است و با توجه به اینکه شورای فنی به او مجوز داده، باید در مسابقات لهستان به همراه دیگر مدعیان وزن اول مبارزه کند. البته انتخاب ملی‌پوش 59 کیلوگرم موکول می‌شود به بررسی عملکرد کشتی‌گیر‌ان در تورنمنت لهستان.
* قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ‌ملی شرط انتخاب قطعی یک ملی‌پوش نیست. حتی تمرینات اردویی نیز بررسی می‌شود و میزان آمادگی کشتی‌گیر‌ان سنجیده می‌شود. همچنین در تورنمنت‌ها نیز عملکرد آنها را زیر نظر می‌گیریم و در نهایت پس از اینکه کشتی‌گیر‌ان به آمادگی جسمی و روحی مناسب برای حضور در مسابقات جهانی برسند در مورد ملی‌پوشان تصمیم گرفته می‌شود. این نیست که بگوییم در این چهار وزنی که نفراتی به لهستان اعزام می‌کنیم بگوییم از حالا فردی را انتخاب کرده‌ایم. هیچ فردی از حالا انتخاب شده نیست و پانزده روز مانده به مسابقات جهانی ترکیب تیم ‌ملی را اعلام خواهیم کرد.
* تصمیم شورای فنی این بوده که هر کشتی گیری که در مسابقات جهانی لاس وگاس قهرمان شود از حضور در مراحل مقدماتی مسابقات انتخابی برای المپیک معاف می‌شود و تنها باید با نفر اول مسابقه بدهد، ما با این تصمیم خواستیم برای کشتی‌گیر‌ان ایجاد انگیزه کنیم تا در مسابقات جهانی به مدال طلای جهان برسند. کشتی‌گیری که امسال قهرمان جهان شود در واقع 70 تا 80 درصد راه المپیک را هم رفته است.