kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین:

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی تاثیری بر بهبود کیفیت آب ندارد

عملکرد دستگاه‌های تصفیه آب در ارتقای سلامت آب آشامیدنی هیچ تاثیری ندارد و هر نوع تبلیغات، تنها جنبه تجاری دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین گفت: این دستگاه‌ها با از بین بردن 90 درصد املاح مفید آب، در واقع آب مقطر تولید می‌کنند که طبق تحقیقات پزشکی، مصرف آن در درازمدت باعث بروز آسیب در قلب و عروق و همچنین اختلال در رشد استخوانی کودکان می‌شود.
محمد محمدعلیزاده افزود: دستگاه‌های تصفیه آب، با تاثیر بر ساختار شیمیایی آب، عناصر مفید و مورد نیاز بدن همچون کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فلوئور را نیز از بین می‌برد.
وی گفت: الکترولیز آب و ته‌نشین شدن املاح آب که در این دستگاه‌ها به عنوان شاخص کیفیت بد آب معرفی می‌شود، دلیلی بر آلودگی آب آشامیدنی نیست. محمد علیزاده با رد شایعاتی مبنی بر اضافه کردن حجم بالای کلر در آب لوله‌کشی هم گفت: رنگ سفید آب در هنگام باز کردن شیر آب، ناشی از کلر بالا نیست بلکه ذرات اکسیژن است که بر مرغوبیت آب می‌افزاید. وی با اشاره به نتایج آزمایشگاه‌های آب افزود: درصد کمی از کلسیم مورد نیاز بدن از طریق آب تامین می‌شود و بنابراین تشکیل سنگ کلیه ارتباطی به سختی آب ندارد.  محمد علیزاده از گندزدایی، پایش و کنترل روزانه آب آشامیدنی روستاهای استان قزوین در آزمایشگاه‌های مجهز و تخصصی آب خبر داد و گفت: نیازی به استفاده از تجهیزات پرهزینه جانبی برای تصفیه آب وجود ندارد و آب لوله‌کشی روستاها استاندارد است.