kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

اخبار کوتاه

محکومیت حمله به شیعیان کویت
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) در کویت را محکوم کرد. در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این حمله تروریستی را به شدت محکوم نموده و از مجامع بین‌المللی و به‌خصوص دولت کویت می‌خواهد در قبال این حوادث ساکت نمانند و ضمن شناسایی این گروه‌های تروریستی آنها را به اشد مجازات برسانند. و در پایان ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه خونین، برای شهدا رحمت و غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل را از خداوند متعال خواستار است.

تشکیل جلسه فوری مجلس
 در صورت لزوم
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان بیش از همه نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای حساس هستند، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم اگر شرایط خاصی در این رابطه اتفاق بیفتد، با وجود تعطیلات، جلسه فوری تشکیل دهیم. ضرغام صادقی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به برخی انتقادات در رابطه با دلیل همزمانی تعطیلات تابستانی مجلس با موعد مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: همه ساله تعطیلات تابستانی مجلس را در تیرماه و شهریورماه تقسیم‌بندی می‌کردیم و هیچ برنامه‌ریزی جدید و خاصی نبوده است.

ضرورت هوشیاری
در برابر انحراف و نفوذ دشمن
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) و هفتاد و دو تن از یاران صدیق و فداکار امام راحل (ره)، بصیرت، هوشمندی، هوشیاری و مراقبت نسبت به خطر نفوذ، نفاق و انحراف در مسیر انقلاب و نظام را ضرورت دائمی جامعه اسلامی دانست.

به احترام رئیس‌جمهور صبوری کردیم
سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در گفت‌و‌گو با فارس فتنه ۸۸ را جزو خطوط قرمز نظام و فراموش‌نشدنی عنوان کرد و گفت: تطهیر و حمایت از سران فتنه در ضیافت افطاری با رئیس‌جمهور از سوی آقای کرباسچی زیر سوال بردن شأن رئیس‌جمهور و حضار بود. وی ادامه داد: پس از اظهارات ساختارشکنانه آقای کرباسچی درباره تطهیر سران فتنه ما صرفا به خاطر رعایت احترام میزبان صبوری به خرج داده و این جلسه را ترک نکردیم.

تشکیل کمیته انتخاباتی جبهه پیروان
کمیته انتخاباتی جبهه پیروان برای مذاکره با جامعتین با محوریت باهنر تشکیل شد. بر پایه این خبر این کمیته که مستقل از ستاد انتخابات جبهه پیروان است با محوریت محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان فعالیت می‌کند و کارکرد اصلی آن نیز بیان راهبردهای جبهه پیروان در جهت انسجام و وحدت اصولگرایان است.

سه رکن اصلی نظام اسلامی
حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی، هنری سرچشمه (شهدای انقلاب اسلامی) برگزار شد شریعت، رهبری و مردم را ۳ رکن اصلی و مهم در نظام اسلامی دانست و گفت: نقش مردم به فعلیت رسیدن رهبری الهی است و همان‌طور که فعلیت امامت نیز به پشتوانه و حضور مردم مربوط می‌شود.