kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

حوادث کوتاه از کشور

ناجی غریق در بابلرود غرق شد
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس اورژانس 115 بابل گفت: شهرام کردی نتاج جوان 27 ساله ساکن روستای چهره از شهرستان بابل با از خودگذشتگی، بچه‌ای را که در رودخانه بابلرود روستای بالفکلا شرقی در حال غرق شدن بود نجات داد و خود غرق شد.
محمدپور افزود: جنازه این جوان پس از 4 ساعت تلاش امدادگران و غواصان از رودخانه بابلرود بیرون آورده شد.
مرگ جوان 18 ساله در سد روستایی
مشهد- واحد مرکزی خبر: رئیس هلال‌احمر خواف دیروز گفت: جوان 18 ساله‌ای که برای آب تنی به سد روستای سده این شهرستان رفته بود غرق شد و جان خود را از دست داد.
محمد امانی افزود: با حضور ماموران جمعیت هلال‌احمر خواف به محل حادثه پس از حدود سه ساعت جستجو به رهاسازی و انتقال جسد این جوان از  سد موفق شدند.وی ادامه داد: جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شد.
خزر 2 قربانی گرفت
نوشهر- ایرنا: رئیس هیئت نجات غریق غرب مازندران از غرق شدن 2 نفر در دریای خزر و در محدوده ساحلی شهرستان‌های نوشهر و چالوس خبر داد.
حجت‌الله کیمیایی راد روز شنبه گفت: این افراد به دلیل آشنا نبودن به فن شنا و کم توجهی به توصیه‌های ناجیان غریق و نیروهای دریابانی روز جمعه درمناطق ممنوعه شنا غرق شدند.وی، افزود: یکی از غرق شدگان 72 سال داشت و اهل تهران بود او در منطقه شهری هلستان سکونت داشت و حوالی ساعت 6 و 30 دقیقه در حین پیاده روی در منطقه دهنو بر اثر عارضه سکته قلبی در کنار ساحل به داخل دریا افتادو غرق شد.
مرگ قهرمان مچ‌انداز کشور
الیگودرز- فارس: رئیس هلال‌احمر الیگودرز گفت: قهرمان مچ‌اندازی کشور در استخر غرق شد و جان خود را از دست داد.
غلامرضا لونی افزود: فریدون علی‌اکبری یکی از قهرمانان ورزش‌های مچ‌اندازی و بدن‌سازی کشور که در حال پمپاژ آب برای زمین‌های کشاورزی بود در استخری به عمق هفت متر غرق شد و جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: با حضور امدادگران جمعیت‌ هلال‌احمر و تلاش غواصان سازمان آتش‌نشانی الیگودرز جسد وی از آب بیرون کشیده شد.
انحراف به چپ پژو حادثه آفرید
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس‌راه جنوب استان «سیستان و بلوچستان» از کشته شدن یک تن و مجروح شدن دو تن دیگر در حوادث رانندگی محورهای جنوب این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کورسی گفت: بدنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پژوه 405 با یک دستگاه کامیون کشنده ولوو در محور ایرانشهر- همزمان بلافاصله گشت تصادفات به محل اعزام شد. وی افزود: در این حادثه راننده پژو دردم فوت کرده و دو سرنشین دیگر این خودرو مجروح شده بودند که به مراکز درمانی انتقال یافتند، به گفته کورسی، علت این تصادف انحراف به چپ پژو 405 اعلام شده است.
دستگیری عامل توزیع حشیش
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان «زابل» از دستگیری عامل توزیع موادمخدر با بیش از 30 کیلوگرم حشیش در این شهرستان خبر داد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد نوربخش گفت: برابر اخبار و اطلاعات به دست آمده مبنی براینکه شخصی در امر خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارد ماموران پلیس با شناسایی مخفیگاه او ضمن هماهنگی با مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.
وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم 3 بسته بزرگ موادمخدر از نوع حشیش به وزن تقریبی 30 کیلو و 600 گرم کشف شد.
کشف حشیش از پراید
زنجان- فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر توزیع و عرضه مواد مخدر توسط قاچاقچیان در استان زنجان و استان‌های اطراف شناسایی و دستگیری عاملان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
مراد جعفری افزود: با تحقیقات پلیسی، اطلاع حاصل شد که متهمان قصد دارند مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را خریداری و با یک دستگاه سواری پراید به شهرستان میاندوآب منتقل کنند.
وی تصریح کرد: 4 اکیپ از ماموران مبارزه با مواد مخدر در محورهای مواصلاتی مستقر شدند و سرانجام خودرو متهمان را در عوارضی آزادراه «زنجان- قزوین» مشاهده و بلافاصله آن را متوقف و 2 سرنشین آن را دستگیر کردند.جعفری در پایان با اعلام اینکه از خودرو این قاچاقچیان 30 کیلوگرم حشیش در قالب 27 بسته به صورت جاساز در کف خودرو کشف شد، اظهار کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.
توقیف 219 کیلو تریاک
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی یزد گفت: روز جمعه ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام کنترل خودروهای عبوری متوجه تردد مشکوک یک دستگاه کامیون بنز شدند و به همین منظور کامیون را جهت بازرسی کامل به پارکینگ منتقل کردند.
عطاءالله احمدی افزود: در بازرسی ماموران از کامیون 219 کیلوگرم تریاک از داخل گونی‌های مواد خام پلاستیک کشف شد.به گفته وی در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده قضایی به دادسرا معرفی شد.
خودرو حامل طلا و جواهر به مقصد نرسید
اندیمشک- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی اندیمشک گفت: ماموران کلانتری 11 این شهرستان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو ال 90 با 2 سرنشین مشکوک شدند و برای بررسی خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ کروندی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیر قابل توجهی طلا و جواهر- چند برگ چک، سند منزل و ماده مخدر هروئین کشف شد.
وی ارزش اسناد و اشیای مکشوفه را حدود 100 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: هر 2 سرنشین خودرو دستگیر شدند.
جاسازی سوخت قاچاق
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران یگان امداد انتظامی شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده در حوالی میدان ارتش این شهرستان، مظنون شدند و در اقدامی به موقع آن را متوقف کردند.
خلیلیان افزود: با بررسی‌های انجام شده از خودرو توقیفی مقدار 28 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی ایرانشهر در دو نقطه دیگر از این شهرستان نیز با توقیف یک دستگاه اتوبوس و خودروی وانت نیسان مقدار 1700 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
خیلیان ادامه داد: راننده هر 2 خودرو دستگیر شدند.
جاعل سند دستگیر شد
قم- فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری فردی به اتهام جعل سند وکالت ملک به ارزش 800 میلیون ریال در جمکران قم خبر داد.مهدی قدمی افزود: با مراجعه فردی به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر جعل سند وکالت، ماموران این پلیس با انجام تحقیقات موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.وی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب جرم پیش گفته اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا ارسال و در نهایت با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.