kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

امحای بالغ بر 80 تن انواع موادمخدر در 4 استان

همزمان با سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر 80 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد افیونی در استان‌های البرز، اصفهان، کرمانشاه و خراسان رضوی امحاء شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، طی مراسمی که با حضور استاندار البرز و سایر مسئولان این استان برگزار شد 13 هزار و 600 کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان نابود شد. استاندار البرز گفت: از مجموع موادمخدر امحاء شده 6 تن مربوط به این استان و بقیه مربوط به تهران و سایر استان‌هاست.
طهایی افزود: استان البرز کمتر به عنوان مقصد قاچاق موادمخدر مطرح است و به جهت نزدیکی به تهران بخشی از مواد که در استان البرز کشف می‌شود، متعلق به استان‌های دیگر بوده که در این استان به دست می‌آید.
از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان دیروز در مراسم به آتش کشیدن 6 تن موادمخدر سنتی و صنعتی در این استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 10 تن موادمخدر در استان اصفهان کشف شده است.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: اصفهان در سال 94 رده دوم استان‌های کشور را از جهت کشفیات موادمخدر به خود اختصاص داد. استان اصفهان به سبب موقعیت جغرافیایی، همجواری با مناطق کویری شرق و مرکز، وجود راه‌های ترانزیت و نیز هم مرزی با شمار زیادی از استان‌ها، یکی از مناطق تردد قاچاقچیان و قاچاق موادمخدر در کشور است.همچنین مراسم امحای یک تن و 500 کیلوگرم موادمخدر با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندهان نظامی و مسئولان استانی در پارک شرقی این شهر برگزار شد.
طی سه ماه اول امسال 680 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کرمانشاه کشف شده است که این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 150 درصد رشد نشان می‌دهد.
از سوی دیگر صبح دیروز با حضور استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی، با دستور وزیر کشور از طریق ویدئو کنفرانس 60 تن انواع موادمخدر غیر دارویی، غیر قابل استحصال و روان‌گردان در مشهد امحا شد.
همچنین 40 تن موادمخدر دیگر با دستور وزیر کشور در سراسر کشور امحاء شد.
گفتنی است؛ در پایان مراسم از خانواده‌های شهید حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیر شد.
26 ژوئن برابر با پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با موادمخدر نام گرفته است و به همین مناسبت در ایران از شش تا 12 تیرماه هفته مبارزه با موادمخدر برگزار می‌شود.