kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

جمعی از ائمه جمعه اهل سنت حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) کویت را محکوم کردند

جمعی از ائمه جمعه اهل سنت کردستان و سیستان و بلوچستان حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) کویت را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ماموستا حسینی امام جمعه موقت سقز با محکوم کردن این حادثه تروریستی گفت: کشتار مسلمانان در این ماه مبارک به طور قطع مردود و محکوم است.
ماموستا کریمی رئیس مرکز بزرگ مریوان با وحشیانه خواندن  این حادثه تروریستی گفت: انجام چنین حرکتی از هر گروهی غیر قابل قبول و مردود است. ماموستا حیدری، امام جمعه بانه نیز با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و تروریستی در میان مسلمانان هیچ جایگاهی ندارند، گفت:  کسانی که در ماه مبارک رمضان دست به چنین اقدام مذبوحانه‌ای می‌زنند، دشمن اسلام و مسلمانان هستند.
همچنین امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان حمله انتحاری به مسجد امام صادق(ع) کویت را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: متاسفانه یک بار دیگر افراط‌گرایی و جهالت افراد تندرو، قربانی گرفت و طی یک اقدام تروریستی، تعدادی از برادران شیعی ما در کویت به شهادت رسیدند. تاسف‌برانگیزتر آنکه این اقدام کور در مسجدی که محلی امن برای عبادت پروردگار بوده و در شریعت اسلام از حرمت ویژه‌ای برخوردار است،  انجام گرفت. حمله به اماکن مذهبی، بالاخص مساجد از نگاه شریعت اسلام کاری مردود بوده و از نظر عرفی و عقلی جنایت بزرگی محسوب می‌شود.
اینجانب این حمله تروریستی را با شدت تمام محکوم می‌‌کنم و برای شهدای این حادثه، رفیع درجات و برای خانواده‌های آنان صبر و اجر فراوان از بارگاه الهی مسئلت دارم.