kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

کشاورزان آلمانی: تحریم اقتصادی روسیه خودمان را نابود می‌کند

کشاورزان آلمانی در اعتراض به مواضع انگلا مرکل صدراعظم آلمان در برابر مسکو و از بین رفتن بازار کشورشان در روسیه تظاهرات کردند.

به گزارش فارس، صدها تن از کشاورزان آلمانی روز جمعه با تظاهرات در خیابان‌های شهر «ارفورت» از دولت این کشور به خاطر از دست رفتن بازار مسکو به دلیل مشارکت آلمان در تحریم‌های روسیه، به شدت انتقاد کردند.
روزنامه آلمانی «زوددویچه» با انتشار این خبر نوشت که تحریم روسیه در سال 2014 باعث شده تا کشاورزان آلمان تاکنون حدود 600 میلیون یورو ضرر کنند. همچنین بنابر اعلام «یواخیم روکوید» رئیس اتحادیه کشاورزان آلمان، ممنوعیت واردات محصولات غذایی از روسیه باعث شده تا «ضربه ویران‌کننده‌ای» به بخش کشاورزی آلمان وارد شود و قیمت برخی از محصولات به شدت کاهش یابد.
رئیس کمیته شرقی اقتصاد آلمان نیز روز  جمعه تاکید کرد: «تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه حتی می‌تواند موجب کاهش ۹ میلیارد یورویی درآمدهای صادراتی آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی شود.»
«ایکهارد کوردس»، در کنفرانسی در برلین تصریح کرد که در ۴ ماه نخست امسال، صادرات آلمان به روسیه به شدت کاهش یافته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشته است.
تحریم‌های آمریکا و به تبع آن اروپا علیه روسیه در پی بحران اوکراین، واکنش متقابل روسیه را به دنبال داشته است و این کشور در سال 2014 اعلام کرد که ممنوعیت و محدودیت‌هایی برای کشورهایی که مسکو را هدف تحریم قرار داده بودند اعمال می‌کند. آلمان در میان کشورهای غربی بیشترین روابط تجاری را با روسیه دارد بنابراین، با مشارکت در تحریم روسیه بیشترین زیان را هم می‌بیند.
بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین‌ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در سال گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. روسیه بارها ادعاهای مطرح شده از سوی کشورهای غربی در حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین را رد کرده است.