kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
به دنبال بروز اختلاف و افزایش تلفات در جبهه تروریست‌ها صورت گرفت

درخواست تکفیری‌ها برای توقف فوری عملیات در جنوب سوریه

تروریست‌های تکفیری با انتشار لیستی از کشته‌های خود و متهم کردن یکدیگر، به شکست عملیات «توفان جنوب» اذعان کرده و خواستار توقف آن شدند.

به گزارش فارس از سوریه، در حالی که تنها دو روز از نبرد موسوم به «توفان جنوب» گروه‌های تروریستی برای تصرف شهر «درعا» می‌گذرد، تعداد تلفات بسیار زیاد و همچنین تشدید اختلاف میان تروریست‌ها باعث توقف این عملیات شده است.
گروه‌های مسلح تروریستی با اذعان به اینکه بیش از 150 تروریست مسلح از زمان آغاز عملیات «توفان جنوب» کشته و زخمی شده‌اند و بدون آنکه کوچکترین پیشروی در این نبرد احراز کنند، خواستار توقف این نبرد شدند.
عملیات «توفان جنوب» از اولین ساعات بامداد روز پنجشنبه توسط 34 گروه تروریستی وابسته به «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» و با هدف تصرف شهر «درعا» مرکز استان درعا در جنوب سوریه آغاز شد. طبق گزارش‌های منتشر شده هدایت و فرماندهی این عملیات که از یک ماه و نیم قبل برایش برنامه‌ریزی شده بود از اتاق عملیات مشترک «الموک» واقع در اردن صورت می‌گیرد. در این اتاق عملیات، افسران صهیونیستی، آمریکایی، فرانسوی، اردنی، قطری، سعودی و ترکیه‌ای حضور دارند که به طور مشترک حملات گروه‌های تروریستی علیه ارتش سوریه را هدایت می‌کنند.
شبکه‌های اجتماعی وابسته به گروه‌های مسلح نیز درباره شکست این عملیات نوشتند، از چند روز مانده به آغاز «توفان جنوب» اختلافات به اوج خود رسیده بود و میان گروه‌های مسلح درباره نحوه توزیع کمک‌ها، سلاح‌ها و ذخایر تسلیحاتی اختلاف شدیدی وجود داشت که در هنگام نبرد همین اختلافات باعث شکست عملیات شد.
پیش از این نیز میان گروه‌های تروریستی به ویژه جبهه النصره، داعش و ارتش آزاد درباره نحوه تقسیم کمک‌های مالی و تسلیحاتی اختلافات زیادی وجود داشت که در بسیاری از مناطق منجر به درگیری شدید میان تروریست‌ها و اعدام اعضای یکدیگر شد.
شبکه‌های اجتماعی وابسته به مخالفان اعلام کردند این عملیات از ابتدا محکوم به شکست بود اما پافشاری آل سعود، رژیم صهیونیستی و اردن که درصدد بودند از حمایت بیشتر آمریکا برخوردار شوند، مانع از لغو این عملیات شد.
این منابع افزودند: «برخی از گروه‌های مسلح از ایجاد پوشش آتش مناسب برای گروه حمله‌کننده امتناع کردند و موجب شدند تا آنها در کمین ارتش سوریه گرفتار شوند.»
با وجود شلیک حدود 10 هزار گلوله خمپاره و موشک از سوی گروه‌های تروریستی طی 24 ساعت به درعا، این گروه‌ها نتوانستند به اهداف خود حتی نزدیک شوند.
بر اساس این گزارش تروریست‌ها تلاش داشتند با تصرف درعا به بزرگراه بین‌المللی درعا، دمشق مسلط شوند که با حمله به موقع نیروهای ارتش موفق به این کار نشده و شکست سختی خوردند.