kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

چهار سوی پنج قاره

  احضار کاردار اسرائیل از سوی ترکیه
وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از بازداشت تعدادی از شهروندانش توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و اخراج آنها از سرزمین‌های اشغالی کاردار این رژیم را احضار کرد.وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، بازداشت شهروندان ما در فرودگاه و عدم اجازه به آنها برای ورود به رغم داشتن ویزا تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست. این تنش همزمان با اظهارات وزیر خارجه ترکیه مبنی بر تمایل کشورش برای بهبود رابطه با اسرائیل صورت می‌گیرد.
انحلال پارلمان سریلانکا
رئیس‌جمهور سریلانکا با انحلال پارلمان کشورش خواستار برگزاری انتخابات جدید شد.اکثر قانونگذاران این پارلمان از حامیان رئیس‌جمهور سابق سریلانکا بودند. رئیس‌جمهور سریلانکا خواستار برگزاری انتخابات جدید در تاریخ هفدهم اوت (26 مرداد) شد.
استقرار 60 هزار نیرو در شرق اوکراین
رئیس‌جمهور اوکراین از استقرار 60 هزار نظامی در شرق این کشور خبر داد.بر اساس اعلام منابع رسمی در اوکراین، این نیروها به تسلیحات جدید نظامی تجهیز شده‌اند و اکنون فقط نیازمند آموزش با تکنیک‌های غربی و همچنین بهبود پشتیبانی لجستیکی و مالی هستند.
انفجار مسجد الزهرا در موصل
تکفیری‌های داعش در تازه‌ترین اقدام علیه اماکن مقدسه مسجد الزهرا در جنوب شهر موصل عراق را منفجر و تخریب کردند.داعش بیش از یک سال است که شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق را تحت تسلط خود دارد.
حمله به تظاهرکنندگان بحرینی
رژیم آل خلیفه با گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان  حمله کرد.تظاهرکنندگان بحرینی شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه سر می‌دادند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی به ویژه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق شدند که با یورش نیروهای امنیتی مواجه شدند.
داعش نتیجه جنگ عراق
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: «ظهور گروه داعش نتیجه جنگ‌افروزی آمریکا در عراق است.»«مارتین اومالی» افزود: «آمریکا باید از تغییر اهداف ماموریت خود در عراق خودداری کند و به رهبران عراق در دفاع از کشورشان کمک کند.»