kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
سردار جلالی:

80 درصد فراخوان جمعیتی در حادثه مهاباد از عربستان بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه عربستان از یک کشور رقیب منطقه‌ای به یک تهدید نیابتی تبدیل شده است، گفت: در حادثه مهاباد ۸۰ درصد فراخوان جمعیتی مردم، از طریق پیامک‌های شبکه اجتماعی است که از مقصد عربستان ارائه شده است.

به گزارش تسنیم، سردار غلامرضا جلالی در نشست سراسری فرماندهان تهران و مراکز استانی بسیج صدا و سیما، با اشاره به اینکه در یک تقابل جدی در حوزه‌های مختلف با آمریکا قرار داریم، گفت: رویکرد این است که بفهمیم استراتژی‌ها و گام‌های آمریکا علیه کشورمان چیست و آنها چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند.
جلالی ادامه داد: امروز می‌توانیم بگوییم آمریکایی‌ها در خلیج فارس همسایه ما هستند. با توجه به پایگاه‌های نظامی و استقراری که آمریکا در خلیج فارس دارد، به دو همسایه متخاصم و روبروی هم تبدیل شده‌ایم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: موضع‌گیری جدید آمریکایی‌ها این است که از این به بعد در مناقشات منطقه دخالت نظامی نکرده و این کار را از طریق همپیمانان منطقه‌ای در چارچوب لجستیک، اطلاعات، مستشاری و ائتلاف سیاسی در فضای بین‌الملل تقویت کنند. نتایج این رویکرد آمریکایی‌ها، به وجود آمدن مدل جدیدی از تهدید در قالب جنگ نیابتی است، ائتلافی به نام ائتلاف عربی با محوریت عربستان شکل گرفته است. با کمک‌های مستشاری و کمک‌های تسلیحاتی به فرماندهان عربستان از سوی آمریکا و اسرائیل، موجب شدند که آنها بتوانند یک جنگ زیرساختی عمیق علیه یمن را توسعه دهند. وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور این است که نگذارد ائتلاف علیه کشور ما شکل بگیرد.
وی در مورد حادثه مهاباد گفت: تنش ما با عربستان سعودی حول ۵ محور عقیدتی ایدئولوژیکی، تهدیدات امنیتی، اقتصادی، سایبری و نظامی است. حادثه مهاباد حادثه‌ای است که عناصر امنیتی می‌گویند ۸۰ درصد فراخوان جمعیتی مردم از طریق پیامک‌های شبکه اجتماعی است که از مقصد عربستان ارائه شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تفکر نظامی آمریکایی در حوزه جنگ تغییرات اساسی کرده است. یک عنصر به عنوان رسانه در جنگ‌ها به‌وجود آمده که نقش بسیار اساسی در تغییر ماهیت و شکل استراتژی جنگ‌ها داشته است. در استراتژی جدید آمریکایی‌ها محور اساسی عملیات رسانه‌ای، جنگ نرم و عملیات روانی است و عملیات نظامی پشتیبان آن قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: به دلیل تمرکز رسانه در رسانه ملی، این نقش صدا و سیما به شدت پررنگ و جدی‌تر می‌شود. بسیج در حوزه رسانه باید استراتژی‌های تهاجمی رسانه‌ای بر علیه کشور را بشناسد. بسیج باید بتواند آسیب‌ناپذیری را در کارکرد و عملکرد به کمک پدافند غیرعامل برای صدا و سیما ایجاد کند.