kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

ستاد ترویج فقه تجارت و بازار تشکیل شد

ستاد ترویج فقه تجارت و بازار با حمایت حوزه علمیه و آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تشکیل شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا بطحایی، مسئول ستاد ترویج فقه تجارت و بازار درنشستی خبری با اعلام این خبر گفت: ستاد ترویج فقه تجارت و بازار از ابتدای ماه مبارک رمضان با عنایت ویژه آیت‌الله صافی گلپایگانی و حمایت حوزه علمیه تشکیل شده است.
بطحایی با اشاره به اهمیت بازار در اسلام گفت: تجارت قلب تپنده جامعه است و اگر فاسد شود همه جامعه را به فساد می‌کشاند از این رو در روایات به برکت مال و حلال بودن آن بسیار توجه شده است.
وی افزود: خداوند کاسب را در کنار شهید و در مقام حبیب خود قرارداده است؛ به همین دلیل باید کاسبان به احکامی که در این حوزه وجود دارد واقف باشند.
بطحایی گفت: در حوزه کسب و کار احکام بسیاری وجود دارد که باید به آن توجه کرد از آن جمله می‎توان به عدم تدلیس در معامله و اهمیت دادن به اموری چون زیبافروشی اشاره کرد.
به گفته وی، در گذشته یک کاسب با یک مغازه، خود و اطرافیانش را اداره می‌کرد زیرا به برکت مال اعتقاد داشتند اما امروز گاهی فرد با چندین مغازه، باز هم از تامین معاش خود گلایه دارد.
بطحایی با تاکید بر آشنایی تمامی کسبه کشور با احکام فقهی گفت: کاسبان می‌توانند سؤالات خود را از طریق پیامک 30007479 ارسال و پاسخشان را دریافت کنند.
وی همچنین به سابقه ساخت مسجد امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این مسجد به دستور مستقیم امام به وکیلش احمدبن اسحاق قمی ساخته شد و در طول تاریخ شیعه مامنی برای مردم و محلی برای دروس علما بود و امروز نیز به مرکزی برای تبلیغ وترویج اسلام و تشیع تبدیل شده است.