kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

مهرآباد تا 20 سال دیگر فرودگاه می‌ماند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه مهرآباد تا 20 سال دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بهر‌ه‌برداری تجاری آن افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، رحمت‌الله مه آبادی در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: موضوع جابجایی فرودگاه مهرآباد، یک طرح غیرکارشناسی است، چرا که این فرودگاه از مراکز مهم صنعت هوانوردی و از نمادهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد حداقل تا 20 سال دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: باید به مزایای اجتماعی، اقتصادی، پایداری و فرهنگی فرودگاه مهرآباد به طور همزمان توجه خاص شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به جایگاه ویژه فرودگاه‌ مهر‌آباد در نظام اقتصادی کشور گفت: تلاش می‌کنیم بهره‌برداری تجاری فرودگاه افزایش یافته و استفاده نظامی از آن کاهش یابد و ترافیک غیرتجاری و غیرمسافری آن حذف شود.
مه‌آبادی به بازسازی فرودگاه مهرآباد اشاره و اظهار کرد: پروژه بازسازی تجهیزات پروازی فرودگاه مهرآباد و بهسازی و روسازی باند‌ها برای اولین بار بعد از انقلاب اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد مورد غفلت تاریخی واقع شده است، گفت: عملیات بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد با هزینه 100 میلیارد تومانی آغاز شده و ظرف 10 ماه به پایان خواهد رسید و تلاش می‌کنیم تا نوروز امسال زیر بار ترافیک برود و تا 40 سال آینده از آن بهره‌برداری مفید بشود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه باند سوم مهرآباد در میان‌مدت احداث خواهد شد، افزود: اجرای کل پروژه بهسازی عوامل و تجهیزات پرواز‌ی فرودگاه مهرآباد حدود 300 میلیارد تومان هزینه دارد که اگر مشمول زمان شود تا 500 میلیارد تومان نیز افزایش می‌یابد.
مه‌آبادی درباره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز گفت: شرکت شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی(ره) ایجاد شده و در مرحله ثبت قرار دارد.