kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹

بازار سرمایه باز هم افت کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش 45 واحدی به رقم 64هزار و 812 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با 18 واحد افت خود را به رقم 26 هزار و 874 واحد رساند.
براساس این گزارش شاخص بازار فرابورس (آیفکس) نیز دیروز بدون تغییر چندانی عدد 735 واحد را به نمایش گذاشت. طی دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس با 52 واحد، پتروشیمی خارک با 23 واحد و متنا با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس برعهده داشتند. در عین حال نماد معاملاتی بانک ملت با 15 واحد، بانک پارسیان 12 واحد و پتروشیمی مبین با 11 واحد رشد توانستند بیشترین تاثیر را بر نماگر کل بازار سهام داشته باشند.
دیروز ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 94 میلیارد و 419 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 410 میلیون و 536 هزار و 989 سهم و دارایی مالی قابل معامله در این بازار بود که در 42 هزار و 235 دفعه معامله میان خریداران و فروشندگان جابه‌جا شد.
طی معاملات شنبه نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، از سوی ناظر بازار متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نیروترانس، آلومراد، شهد ایران، معدنی دماوند، کابل البرز، بازگشایی شدند.
دیروز روند معاملات بورس نشان داد برخی معامله‌گران حرفه‌ای به دنبال یافتن سهام ارزان قیمت حتی حاضر به تغییر ظاهری رفتار سرمایه‌گذاری خود در کوتاه مدت هستند. سهام ارزان قیمت در بازار در شرایطی که فروشنده چندانی در آن پیدا نمی‌شود برخی از معامله‌گران را بر آن داشته که با سفارش‌های کوچک فروش زمینه خرید سهام ارزان قیمت را فراهم آورند.