kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
پیام ملت در وداع تاریخی با شهیدان

گامی عقب نشستن؟ هیهات مناالذله!

مراسم تشییع پیکر مطهر 270 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس با حضور باشکوه و گسترده اقشار مختلف مردم پایتخت برگزار شد.


سرانجام غواصان آزاد شده از بند زمان و مکان با همراهی صد شهید گمنام شریف، سر دست عشاق الحسین (ع) و ولائیون تشییع شدند و بوی آزادی از بند زخارف دنیا و قسط‌های تحریمی و آب و نان و امان نامه یزیدی ایران را درنوردید.
امروز موظفیم از شور و شعار و شعور مشایعت کنندگان دیروز بنویسیم. ندای انصار الشهداء چه باید باشد؟  خونخواهی حسین (ع) بلند‌تر از هر زمانی در خیابان‌های پایتخت انقلاب مستضعفان جهان بلند شد. نوای یاوران حسین (ع) و فریاد تاریخی فرشتگانی که کنار مضجع نورانی او تا ظهور صاحب‌الزمان (ع) می‌مانند. شعار مشترک مهدی باوران و مهدی یاوران که تشنه انتقام خون شهدای کربلا و ادامه دهندگان راهش  در بیابان‌های طلائیه و فکه و شلمچه و دشت عباس یا دریای اروند و هورالعظیم و دریاچه ماهی و جزیره مجبون و فاو در عطش شهادت طلبی می‌سوزند و استقامت بر چنین مسیری را حاصل جمع حلول نور الهی  از عرش اعلی و عزت حسینی از تربت کربلا بر دل هایشان دارند... شِعارُهُم: یالثارات الحُسَین!
دیروز تهران در تسخیر منتقمین خون حسین (ع)، حیدر امیرالمومنین را به سان پدری انقلابی به دعوت طلبید. «حیدر» لقب شیر شرزه ستبری است که لشکر اسلام به عنوان نماد شجاعت و شکست ناپذیری در جنگ با یهودیان خیبر به امیرالمومنین بخشید و دشمن می‌داند که وقتی جوانان و میانسالان عضو کمیپین فراملی و میلیون‌ها نفری «عاشقان مبارزه با صهیونیست‌ها» چنین ذکری را در مشایعت دلاوران دست بسته کربلای 4 بر زبان جاری می‌کنند، آمار و احتمالات در بورس خوش خیالی ذلت پذیری دولت و ملت ایران بر سر میز مذاکره یا در جنگ با لشکر آخرالزمانی وحوش داعشی چگونه سقوط می‌کند. «هیهات منا الذله» با فراپروتکل الحاقی و بازجویی از دانشمند هسته‌ای مجاهد ایرانی، همخوانی ندارد. هیهات مناالذله به شرط شهادت در گمنامی با دست بسته، هزاران برابر شدید‌تر از تکبیر شیاطین داعشی در استان حضرالموت یمن یا موصل، پایتخت حاکمیت صهیونیست‌ها در عراق موثر است که اگر چنین نبود اوباما برای تغییر نام عملیات آزادسازی الانبار عراق از «لبیک یا حسین» با اضطراب صهیونی به میدان نمی‌آمد.
امروز به برکت ایستادگی و مقاومت الهی ایرانیان، حامیان غواصان آزاده شهید از همیشه در منطقه و فرامنطقه «مبسوط الید»‌تر هستند. باید قصیده‌های سروده شده در وصف بازوان ستبر و سربند «یا زهرا»ی  ابوعزرائیل، این شیعه داعش کش عراقی را بشنوی تا بدانی چرا رزمندگان اسلام عملیات لو رفته کربلای 4 را ادامه دادند و عقب نشینی در لحظه را با پیروزی در آینده، به شرط شهادت در گمنامی تاخت نزدند.
دست جوان ایرانی دیروز در بازوی پیشکسوتان جهاد و شهادت پیچید تا سیاسی‌ترین تشییع جنازه تاریخ انقلاب اسلامی را با حضور همه مردم با هر نوع سلیقه سیاسی و فرهنگی در دفاع از ارزش‌ها و عزت و منافع ملی رقم بزند. بدرقه‌ای که هیچ بعید نیست شعارهای فراملی‌اش در کمپین «پیامی آورده اند» شوری دیگر در انقلاب بحرین بیافریند و با کمپین «آزادی شیخ عیسی قاسم بحرینی» یا «حمایت از شیخ نمر باقر النمر حجازی» در هم آمیزد. خون شهیدی که به فرموده امام خمینی (ره) همه چیزش را برای اسلام فدا کرده، با مرزهای زاده دنیای سرمایه‌داری بیگانه است و هیچ تفاوتی میان کودک جنگاور سنی مذهب غزه یا بچه شیعه استان الشرقیه عربستان قائل نیست. هر که در کمپین صیانت از عزت و آبروی اسلام عضو است با غواصان شهید هم پیمان است. خواه سر میز مذاکرات هسته‌ای مدافع منافع ملی باشد خواه در دانشگاه تهران به مبارزه با غربزدگان مروج لیبرال سرمایه‌داری دست به گریبان، یا حتی در عمق پایگاه هسته‌ای فردو، با نگرانی به کمپین «ما اجازه نمی‌دهیم» ایرانی‌ها در صیانت از دستاوردهای شهدای هسته‌ای خیره شده است.
رمز عملیات بازگشت غرورمندانه غواصان شهید در موقعیت آخرالزمانی فعلی را باید در وحدت و هم‌آوردی قوای همه حامیان عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم ولایت فقیه جستجو کرد. حماسه‌ای که از 26 خرداد 94، نه دی دیگری در بیعت با شهدا و امام شهدا و خلف صالحش امام خامنه‌ای آفرید. مژده باد بر بصیرت آفرینان ایستاده بر عهد الستی، شکستی دیگر بر دشمنی که ما را به گزینه‌های روی میز خود تهدید می‌کرد و از غواصان شهید دست بسته ایرانی تکی پیش بینی نشده و سهمگین دریافت کرد. لشکر منتقم خون حسین (ع) امروز بیش از هر زمان دیگری در انتظار ندای «یا لثارات الحسین» مهدی (عج) و لبیک گویی است. تربیت چنین دلاوران آخرالزمانی بر جمهوری اسلامی ایران و رهبر شجاعش مبارک باد.
میدان بهارستان دیروز میزبان خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولین لشکری و کشوری و دیگر آحاد جامعه بود؛ تشییع پیکر 270 شهید گمنام پس از سخنرانی محسن رضایی از میدان بهارستان به سمت خیابان بهشت، معراج شهدا برگزار شد.
حضور پرتعداد مردم در این مراسم به نحوی بود که تمام ورودی‌های مترو به سمت بهارستان یک طرفه شده بود. به دلیل ازدحام جمعیت، ماشین حامل شهدا امکان ورود به میدان بهارستان را نداشت، به همین دلیل مراسم با تاخیری بیش از یک ساعته آغاز شد. پیش از شروع مراسم نیز، معراج شهدا که ایستگاه پایانی تشییع شهدا بود، مملو از جمعیت شده بود.
جمعیت حاضر در این مراسم یکصدا سرود «کجایید‌ای شهیدان خدایی» را زمزمه کردند. همچنین مداحان اهل بیت با مدیحه سرایی به این مراسم شور خاصی بخشیدند. گروه‌های خودجوش مردمی هم پوسترها و تصاویر شهدا را در بین مردم توزیع مینمودند.
مردم حاضر در مراسم با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی چون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده»، « این سند جنایت کدخداست»، «جیب ما پر از وصیت شهداست، پر از مرگ بر آمریکا است» شهدا را تشییع نمودند. همچنین پلاکاردهایی در دست مردم بود که نوشته‌هایی چون «آب خوردن ما وابسته به یا حسین است، نه تحریم»، «با دستان بسته مقاومت کردید، ما با دستان باز چه کردیم؟!»، «سرداران فتح خرمشهرهای سیاسی، شهدا اگر منتظر کدخدا می‌ماندند، خرمشهر الان هم آزاد نشده بود» و ... در آنها درج شده بود.
محسن رضایی: با دست بسته هم تسلیم نخواهیم شد
محسن رضایی با اشاره به مناسبت 26 شهریور و سالگرد شهادت شهید صفارهرندی، امانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت:مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی، این مردم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا‌دار است. امروز داعش به 35 کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز مردم بی‌پناه یمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید، ما زنده‌ایم.
رضایی ادامه داد: اسامی غواص‌ها را همه خواهید شنید، 175 تن از این شهدا غواصان و خط‌شکنان هستند.همه آنها را شما خواهید شناخت، اما غواصان چه بودند و چه کردند؟ از سال سوم جنگ به این طرف جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ را باید به آب‌ها بکشانیم و نیروی جدیدی به نام غواص‌ها به نیروهای ما اضافه شدند. ما در عملیات والفجر8 با 3000 غواص برای اولین بار به مواضع دشمن حمله کردیم و در عملیات کربلای 4 هم با نیروی کمتری. آنها حساس‌ترین ماموریت خط‌شکنی را برعهده داشتند. یک ساعت قبل از شروع عملیات در تاریکی شب، غواص‌ها از دل سرزمین خودی و تاریکی شب باید به سمت دشمن حرکت می‌کردند. اما مسئله به این سادگی‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن می‌رفتند و فقط سرشان از آب بلند بود، اما نور ستارگان هم سطح آب را روشن می‌کرد و دشمن می‌دید که کسانی به سمت آنها می‌آید و واکنش نشان می‌داد. در کربلای 4، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عملیات والفجر ترسیده بود و نورافکن‌هایی را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن کرده بود و غواص‌ها در چنین شرایطی رفتند و دل به آب زدند. آنها شجاع‌ترین نیروهای ما بودند. آنها باید مهم‌ترین سنگر دشمن یعنی تیربارها را خاموش می‌کردند و راه را برای نفوذ ما آماده می‌کردند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این روزها در خلال همه این احساسات پاک ملت ایران که امروز در اینجا به اوج رسیده است، صداهایی هم از اجنبی برخاسته است. همانهایی که می‌گویند درست است که این شهدا مظلومانه شهید شدند اما در خاک عراق چه می‌‌کردند. عجیب است. شما توقع داشتید به متجاوزین گل می‌دادیم و تشویقشان می‌کردیم؟ اگر این غواصان در عمق خاک عراق نمی‌جنگیدند امروز ایران امنیت داشت؟ ما باید دشمن را تعقیب می‌کردیم و تنبیه می‌کردیم. دشمنی که به ایران تجاوز کرده بود و 5 استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و مجازات به خانه خود می‌رفت امروز هر کسی به خود اجازه می‌داد که وارد ایران شود و بگوید مگر با صدام چه کردید که امروز با ما می‌خواهید کنید؟ بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند. غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خود را دو دستی دادند. دست‌هایشان را بستند اما تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند. آبادانی و پیشرفت این کشور نیاز به مقاومت و شهادت دارد. و این شعار غواصان بود.
محسن رضایی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:‌ اخیرا شنیدم که می‌گفتند که این شهدا در یک عملیات شکست‌خورده‌ شهید شدند. اگر کربلای 4 شکست خورد چه طور 12 روز بعد ایران بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را در همان نقطه انجام داد؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنند و انقلاب را تحریف و تخریب می‌کنند؟ چون می‌خواهند راه شهدا و راه مقاومت و ایستادگی و راه شهدا را در کشور کور کنند. اما موفق نمی‌شوند و  امروز همه اعتراف می‌کنند  که ایران لنگرگاه منطقه است.حساب شده جنگ را زیر سوال می‌برند و تخریب و تحریف می‌کنند تا راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند، اما امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر ایران نبود، این ناامنی‌های اخیر منطقه تمام 500 میلیون مردم منطقه را دربر می‌گرفت. ملتی که فرهنگ و تاریخ و تمدنش می‌تواند به منطقه و جهان کمک کند چرا در مقابلش مزاحمت و کارشکنی می‌شود؟ شهدای ما در یک آزمون سخت تاریخی، برای اولین بار ملت ایران را به سربلندی رساند و زنجیره شکست‌های تاریخی و جدا شدن بخش‌های مختلف از ایران که برای دویست سال ادامه داشت را قطع کردند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که هم رزمندگان ما و هم بسیجیان ما و هم ارتشیان دلاور ما امروز پای مسیر شهدا ایستاده‌اند. مسیر شهدا هم پرچمداری به نام ولایت دارد، ولی امر مسلمین مثل لنگری کل بار انسجام اقتدار ایران را به دوش دارد و امروز بیش از گذشته با رهبری ایشان در منطقه اقتدار یک ملت مستقل در حال به نمایش گذاشته شدن است.
در این بخش از سخنرانی محسن رضایی، شعارهای «مرگ بر آمریکا» جمعیت حاضر میدان بهارستان را در برگرفت و رضایی نیز با استقبال از این شعار این‌چنین گفت: این صداها را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند، این صداها جدی و واقعی است و از عمق دل جوانانی برمی‌خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای استقلال و سربلندی ایران اسلامی کنند.
محسن رضایی ادامه داد: امیدوارم که خبرنگاران خارجی این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بدانند که ملت ایران هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند و در مسیر امام و انقلاب و رهبری ادامه می‌دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نباید حرف‌های غیرواقعی از سوی ملت ایران نمایش داده شود. نگویند ما آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است و ما نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم. ملت ایران و جوانان ایران و اندیشمندان و نخبگان آنقدر از انرژی و معارف و ایمان و عرفان و معنویت غنی است که تمام دنیا را می‌تواند سیراب کند و به همه دنیا و انسان‌های عالم  کمک کند.
رضایی ادامه داد: از سوی همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می‌کنم که کسی از نجابت ما سوءاستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد. همان‌طور که در جنگ خوردید.پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر در این کشور تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجی قاجاری و پهلوی به این کشور برنخواهد گشت. 300 سال عقب‌ماندگی و وابستگی و تجزیه را کنار گذاشته‌ایم. ما با کسی جنگ نداریم اما می‌گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش دهید. ما غنی‌سازی می‌خواهیم در چارچوب اصول بین‌المللی. ما دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم، دنبال پیشرفت خودمان هستیم و همین غواصان دست‌بسته ما دارند به شما می‌گویند که اگر دست‌های ما بسته باشد و ما را تیرباران هم کنید ما تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد.
رضایی در پایان گفت: از همین جا به همه دنیا اعلام می‌کنیم که ما دنبال حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و به دنبال امنیت و آرامش در عین حفظ منافع ملی هستیم. دنبال مقابله با  متجاوزانی که در منطقه هستند از اسرائیل  تا عربستان. ما امروز پرچم امنیت را بلند کرده‌ایم و می‌گوییم تجاوز و تروریسم باید تمام شود. نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما دنبال آرامش و امنیت هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند. این شهدا ثابت کرده‌اند که ما با دست بسته هم تسلیم نخواهیم شد. دنیا مطمئن باشد، تا رهبری و ولایت فقیه در این کشور هست، تا شهادت طلبی در این کشور هست هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند. پس بنشینید و فکرهای خود را روی هم بگذارید و چه در فتنه داخل کشور و چه تجاوز در خارج کشور، هر کاری می‌خواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پشیمان نشوید.
این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار گردید به‌طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد و خبرنگاران داخلی و خارجی آن را پوشش می‌دادند.
در پایان، و پس از حدود پنج ساعت تشییع با شکوه، پیکر پاک 270 شهید تفحص شده، در معراج شهدا آرام گرفت تا در روزهای آینده از آنجا به سایر مکانهای درنظر داشته شده تقسیم، تشییع و تدفین گردند.