kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
با 101 رای موافق

نمایندگان از توضیحات وزیر ارتباطات قانع شدند

نمایندگان مجلس با 101 رأی موافق از پاسخ‌های واعظی وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال قاضی‌پور نماینده ارومیه قانع شدند.


نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر ارتباطات پرسیده بود:  دلیل قطع و یکطرفه شدن تلفن همراه اول، عدم ارسال پیامک و عدم تعیین تکلیف وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی توسط شرکت مخابرات چیست؟
وزیر ارتباطات در توضیحات خود گفت:  ما چند نوع تعرفه تلفن همراه داریم که اگر مشترکین تا سی هزار تومان صورتحساب خود را نپردازند دو ماه پس از ارسال پیامک قطع می‌شود.
وی همچنین گفت: اپراتورها موظف به برگرداندن هزینه مشترکان در موارد عدم ارسال پیامک هستند.
واعظی اظهار داشت: برای عدم دریافت پیام‌های تبلیغاتی حدود یک ماه است سامانه‌ای تنظیم شده تا مشترکان با ارسال عدد یک آنها را قطع کنند.
فانی هفته بعد استیضاح می‌شود
با وجودی که در جلسه غیرعلنی مجلس مشکلات آموزش و پرورش با حضور فانی بررسی شد و همچنین تعدادی از نمایندگان امضای خود را از طرح استیضاح پس گرفتند این طرح به قوت خود باقی مانده و فانی چهارشنبه آینده استیضاح خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب ‌رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، طی سخنانی به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی صبح دیروز وکلای ملت با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: جلسه غیرعلنی سه‌شنبه مجلس برای انعکاس دغدغه جامعه فرهنگیان به مقامات دولتی و دریافت گزارش دولت در راستای ارتقای سطح رضایتمندی جامعه خدوم آموزگاران کشور و ارائه خدمات آموزش و پرورش به دانش‌آموزان برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه غیرعلنی که نسبتا طولانی هم بود، برخی نمایندگان مجلس دغدغه‌ها و نقطه نظراتشان را درباره فرایند رتبه‌بندی معلمان و ضرورت ارتقای اعتبارات غیر پرسنلی نسبت به پرسنلی، ضرورت تأسیس منابع لازم برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و از همه مهمتر گام‌ برداشتن در راستای رفع تبعیض در پرداخت کارکنان و پرسنل دستگاه‌های اجرایی مطرح شد.
نایب رئیس مجلس در ادامه تأکید کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این جلسه گزارشی را ارائه داد که در این گزارش به نگاه ویژه دولت به معلمان کشور تأکید شد، آقای نوبخت در گزارش خود گفت که در سال 93 با توجه به کاهش منابع درآمدی، تنها نهادی که 10 درصد افزایش حقوق داشت و 110 درصد دریافت کردند، ‌آموزش و پرورش بوده است و در گزارش خود بر نگاه ویژه دولت به انجام این مهم در سال جاری تأکید کردند.
ابوترابی گفت: آقای نوبخت در گزارش خود اعلام کرد که با توجه به چالش‌های متعدد در دریافت و تأمین منابع اما پاسخ به دغدغه معلمان را جزو دغدغه‌های جدی دولت و البته مجلس می‌دانیم و در این راستا تلاش می‌کنیم.
نایب رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: آقای فانی وزیر آموزش و پرورش هم در گزارش خود بر رفع تبعیض در پرداخت‌ها تأکید کرد و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری ارائه کرد، آقای فانی در گزارش خود نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تبیین کرد.
نایب رئیس دوم مجلس نیز با اعلام وصول طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، گفت: جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه هفته آینده سوم تیرماه برگزار می‌شود.
محمدرضا باهنر  پس از اعلام وصول این طرح، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: در اجرا ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات روز یکشنبه 24 خرداد ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش (آقای فانی) و تعدادی از نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح فانی، تشکیل جلسه داد.
وی افزود: اگر چه تعدادی از نمایندگان امضای خود را از طرح استیضاح فانی پس گرفتند، اما تعداد امضاها به زیر 10 نفر نرسید بنابراین جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
15 نماینده در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس انصراف خود از استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام کرده بودند.
گفتنی است ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش،  ناتوانی فانی در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش و  ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینه‌های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی از جمله دلایل استیضاح فانی است.
مصوبات نمایندگان
در ادامه بررسی جزئیات طرح استانی شدن انتخابات و با مصوبه مجلس مقرر شد هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه محل ثبت‌نام بوده یا سابقه حداقل 5 سال سکونت در آن محدوده و یا سابقه نمایندگی مجلس در آن حوزه را داشته باشد.
خبر دیگر این که نمایندگان مجلس «مجتبی رحماندوست» نماینده تهران را به عنوان عضو شورای ترافیک شهرهای کشور انتخاب کردند.
نطق‌های میان‌دستور نمایندگان
حمید رسایی نماینده تهران در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز اظهار داشت: از زمان توافق ژنو تاکنون علی‌رغم خوشبینی‌ها و اعتمادهای نابجا به کدخدای بی‌خدا نه تنها تحریم‌ها و توهین‌ها کاهش نیافته بلکه بیشتر شده است.
وی ادامه داد: جیسون رضائیان که امروز در بازداشت به سر می‌برد جاسوس آمریکایی است که یکی از وظایف وی تحقیق در مورد آب شرب تهران بوده تا از این طریق به ایران فشار وارد کند.
رسایی همچنین گفت: سؤال ما در اینجا این است چه مقام مسئولی در نهاد ریاست جمهوری از جیسون رضائیان حمایت کرده چرا اجازه بازداشت این مقام مسئول را که از اقوام برخی از مسئولین است نمی‌دهند.
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از تولید ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: با این روال که پیش می‌رویم معلوم نیست به کجا برسیم.
روح‌الله عباس‌پور نماینده مردم بوئین‌ زهرا در مجلس نیز  با انتقاد از عدم ملاقات رئیس بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در قزوین در سفر به استان گفت: آقای شهیدی! به توصیه چه کسانی از ملاقات با نماینده رهبری خودداری کردید؟