kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

سخنگوی دولت از واریز یارانه ۷۶ میلیون نفر خبر داد

سخنگوی دولت تاکید کرد: یارانه خردادماه برای ۷۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر واریز شده و از ساعت ۲۴ سه‌شنبه قابل برداشت است‎.



محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت:‌ روز گذشته 7 هزار و 296 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از سوی سازمان مدیریت به خزانه‌داری برای پرداخت ابلاغ شد و امیدواریم بعد از این پرداخت‌های طرح‌های عمرانی نیز آغاز شود.
وی افزود: 2700 میلیارد تومان از 5400 میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های عمرانی استانی به 31 استان تخصیص یافت. درواقع 50 درصد اعتبارات عمرانی طرح‌های استان‌ها در این تخصیص مورد توجه قرار گرفت.
یارانه
 امشب قابل برداشت است
نوبخت اظهار داشت: یارانه خردادماه برای ۷۶میلیون و ۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر واریز شده و از ساعت ۲۴ سه‌شنبه قابل برداشت است‎.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین یارانه غیرنقدی به ‌صورت سبد غذایی به ‌مناسبت ماه مبارک رمضان از شنبه قابل دریافت است‎. ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان فعالیت می‌کند و دولت با هرگونه افزایش قیمت موافق نیست و اساسا قابل تحمل نیست که با وجود فشار تحریم، عده‌ای هرچند معدود نسبت به تشدید فشارهای اقتصادی به خانوارها اقدام کنند.
وی در ادامه سخنان خود به تحریم‌های غیرانسانی و مغایر با قوانین و عرف بین‌المللی اشاره و گفت: با همت مردان دیپلماسی کشور و حمایت مردم قطعا روزی تحریم‌ها لغو می‌شود و کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند خود ناقض این امر شده‌اند، از این رو سکوت در برابر این تحریم‌های ظالمانه ظلم بزرگی به شمار می‌رود.
سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه همه مجامع رسمی بین‌المللی به این امر معترفند که این دولت توانست نرخ تورم را از 40 درصد به 15 درصد برساند، تأکید کرد: این امر نشان‌دهنده تدبیر است؛ البته باید از مردم عذرخواهی کنیم اینکه ما تورم 40 درصد را به 15 درصد رساندیم؛ باید و شاید به عنوان یک رفاه، به محضر ملت ایران نرساندیم چرا که ما این کار را برای خود یک تکلیف می‌دانستیم، به هر حال تحریم‌ها آثار خود را دارند اما با تدبیر تلاش می‌کنیم اینها را رفع کنیم.
نوبخت با بیان اینکه دولت با افزایش نرخ مکالمات تلفنی موافق نیست، اشاره‌ای هم به طرح امر به معروف کرد و گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر تعارضات و مغایرت‌هایی با قانون اساسی دارد و تلاش می‌کنیم مشکلات احتمالی که ممکن است برای مردم ایجاد کند را برطرف کنیم‎.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های منتقد نتوانستند در نشست خبری رئیس‌جمهور سوالات خود را مطرح کنند دلیل این امر چیست، افزود: این صف‌بندی منتقد موافق و مخالف را چه کسی تعیین می‌کند؟ همه اصحاب رسانه هستند و در همین نشست خبری هم می‌بینید که همگی حضور دارند و سوالات خود را مطرح می‌کنند.
نوبخت در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های دولت در جهت عدم توافق هسته‌ای و اداره کشور با این وضع، ابراز داشت: برای استمرار وضع موجود برنامه داریم، اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، برنامه داریم و اگر به نتیجه هم برسد برای استفاده از منابع آزاد شده برنامه خواهیم داشت اما قطعا اداره کشور با 300 هزار بشکه نفت، با صادرات یک میلیون بشکه نفت متفاوت است اما ما برای عبور از این شرایط هم برنامه داریم.
به گزارش فارس، سخنگوی دولت در پایان به موضوع استیضاح فانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: استیضاح فانی تنها موضوع و طرحی نیست که در مجلس مطرح باشد متأسفانه باخبر شدیم در ماه‌های پایانی کار نمایندگان طرح‌های استیضاح رو به افزایش است.