kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

گرد و غبار همچنان در 7 استان کشور جولان می‌دهد

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گرد و غبار در استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان ادامه دارد، گفت: بارش پراکنده در برخی از شهرهای شمالی کشور رخ می‌دهد.


فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: 2 روز آینده در بعد‌ از ظهرها و اوایل شب در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب استان سیستان و بلوچستان (منطقه چابهار) و ارتفاعات مازندران و گلستان بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پدیده غالب امروز در کشورمان وزش باد و گرد و خاک است، افزود: امشب و فردا برای استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان وزش باد شدید به همراه گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: شهرکرد با دمای 6 و اهواز با دمای 48 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.
هوای تهران همچنان
برای گروه‌های حساس ناسالم است
محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران نیز در تشریح آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران، گفت: با توجه به داده‌های دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
وی افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون، بر روی عدد 146 قرار گرفت که شرایط ناسالم را نشان می‌دهد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن به 29 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز به 104 رسید که به ترتیب در شرایط پاک و سالم هستند.