kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
ایندیپندنت:

پلیس آمریکا در 180 روز گذشته فقط 9 روز آدم نکشته است

نتیجه بررسی‌های یک روزنامه انگلیسی نشان می‌دهد که پلیس آمریکا از آغاز سال جاری میلادی (6ماه) تاکنون به جز ۹ روز، در تمامی روزها یک یا چند نفر را به ضرب گلوله کشته است.


خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور و کشته شدن افراد گویا تبدیل به امری عادی در این کشور شده و هر روز که می‌گذرد ابعاد جدیدی از خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا بر ملا می‌شود.
این بار روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به عملکرد و رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا پرداخته و نوشته که «از آغاز سال جاری میلادی تاکنون که حدود 180 روز از آن می‌گذرد، پلیس آمریکا تقریباً در تمامی روزها به جز چند روز انگشت‌شمار، تعدادی را با گلوله کشته است.»
طبق آمار و ارقام، بررسی خشونت پلیس که توسط پایگاه «Mic» جمع‌آوری شده است، تنها 9 روز در سال جاری میلادی بوده که هیچ کس توسط پلیس آمریکا کشته نشده است.
بعد از مرگ «جیمز بولویر» توسط پلیس دالاس، روزنامه انگلیسی گاردین تخمین زد که 508 نفر تقریباً  در طی 6 ماه گذشته توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند.
طبق گزارش «گاردین» که می‌گوید تمامی تلفات ناشی از خشونت پلیس را دنبال می‌کند، «سیاهپوستان و  اسپانیولی زبان‌های آمریکا در مقایسه با سفیدپوستان بیشتر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند.»
این گزارش می‌افزاید: «در حالیکه دولت آمریکا به دنبال محدود کردن حجم استفاده از تجهیزات نظامی توسط افسران پلیس است اما تنها 0/02 درصد از نیروهای پلیس آمریکا سالانه توسط وزارت دادگستری این کشور مورد بازجویی قرار می‌گیرند و درباره اقدامات آنها تحقیق می‌شود!»
 همانطور که حوادث سال گذشته میلادی در زمینه رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا نشان داد، تقریباً تمامی افسران پلیس سفیدپوست که شهروندان سیاهپوست آمریکا را با گلوله کشتند، از تمامی اتهامات قتل تبرئه شده‌اند!
شهر فرگوسن تابستان پارسال پس از آنکه یک افسر سفیدپوست، نوجوانی سیاه‌پوست به نام مایکل براون را به قتل رساند، صحنه تظاهرات‌های گسترده‌ای بود که به سراسر آمریکا گسترش پیدا کرد و هفته‌ها ادامه داشت.از آن زمان، خشونت نیروهای پلیس آمریکا به خصوص علیه شهروندان رنگین‌پوست در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.