kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
استاندار گیلان:

مشکل چای سنواتی برطرف می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست نسبت به رفع مشکل چای سنواتی اقدام لازم را انجام دهند.

رشت- خبرنگار کیهان:

استاندار گیلان با اشاره به نامه‌ای که به معاون اول رئیس‌جمهور درباره اتخاذ تدابیری لازم در زمینه برطرف کردن مشکل چای سنواتی موجود  در انبارهای کشور نوشته بود گفت: جهانگیری در پاسخ به این نامه به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پی‌نوشت کرد تا موضوع نامه بررسی و اقدام لازم برای رفع مشکل انجام پذیرد.
محمدعلی نجفی با بیان اینکه وجود مقادیر زیادی از چای سنواتی در کشور، همواره چالش برانگیز در بازار چای بوده است افزود: بنا به اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان استاندارد، ورود چای سنواتی غیرقابل مصرف به بازار از یک سو، نگرانی‌هایی را در مورد تهدید سلامت مصرف‌کنندگان در پی داشته و از سوی دیگر عرضه آن همزمان با فصل برداشت برگ سبز چای خسارت هنگفتی به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: ارزش کل چای سنواتی موجود در انبارهای کشور حدودا نصف یارانه خرید تضمینی برگ سبز چای در هر سال برآورد شده، در صورتی که یارانه پرداخت توسط دولت بابت خرید تضمینی برگ سبز چای سالانه به یکهزار میلیارد ریال بالغ می‌شود.