kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني آسيا - ووهان چين

پایان کار دوومیدانی‌کاران ایران با کسب ۲ مدال

پرونده بیست و یکمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا با کسب دو مدال برنز برای ایران بسته شد.

در روز پایانی بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ووهان چین نمایندگان کشورمان موفق به کسب مدالی نشدند، تا پرونده مسابقات برای ایران با همان دو مدال برنز رضا قاسمی و محمود صمیمی بسته شود. در جریان رقابتهای عصر دیروز کیوان قنبرزاده در ماده پرش ارتفاع  جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.  در این ماده پرنده ژاپنی با 2 متر و 24 سانتیمتر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و پس از وی نماینده سریلانکا با همین رکورد و تعداد خطاهای بیشتر دوم شد.جالب اینکه نفر سوم این ماده نیز موفق به ثبت رکورد 2 متر و 24 سانتیمتر شد.
اتفاق بزرگ در مسابقات پرش ارتفاع آنجا بود که بارشیم پرنده سرشناس قطری که پرش از مانع دو متر و 43 سانتیمتر را در کارنامه خود دارد از دور مسابقات حذف شد.
در ادامه این رقابتها و در ماده 200 متر مردان رضا قاسمی با ثبت زمان 21:08 به عنوان ششم دست یافت. رکورد او در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی 21.13 و 20.90 بود. پیش از این رضا قاسمی در فینال 100 متر به مدال برنز رسید و اولین مدال تاریخ ایران را در ماده های سرعتی به دست آورد.
در دو 200 متر بانوان نیز مریم طوسی نماینده کشورمان با ثبت رکورد 23:95 در جایگاه ششم قرار گرفت. در فینال این ماده دوی آنا (ژاپن)، ویکتوریا زیابکینا (قزاقستان)، لین‌هوی جون (چین) ، اولگا سافرانووا (قزاقستان) ، ناندا اسرابانی (هند) ، دانا الخفجی (عراق) و ایچیکاوا کانا (ژاپن) حضور داشتند. او در مرحله مقدماتی با زمان 24.12 به فینال صعود کرد. طوسی که پیش از این قرار بود در ماده 400 متر شرکت کند از حضور در این ماده انصراف داد.