kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
با دریافت 66 میلیون دلار از دیکتاتورهای منطقه

دلالی‌ هیلاری کلینتون برای فروش سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک

«هیلاری کلینتون» در زمان قیام موسوم به «بیداری اسلامی»، به 9 دیکتاتوری عربی در قبال دریافت رشوه، اجازه فروش سلاح‌های سرکوب‌کننده، شیمیایی و بیولوژیک را داده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ روزنامه آمریکایی «اینترنشنال بیزینس تایمز» نوشت، موسسه «کلینتون» متعلق به وزیر خارجه سابق آمریکا، طی دو سال انقلاب در کشورهای عربی (سال‌های 2011 و 2012)، با دریافت رشوه از دیکتاتورهای عرب، اجازه فروش مقادیر زیادی سلاح شیمیایی و بیولوژیک را به آنها داده است. سلاح‌هایی که برای مقابله با تظاهرات و اعتراضات به کار می‌آیند، در صدر این فروش قرار داشته و مقادیر زیادی از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژيک را نیز شامل می‌شده است.
براساس گزارش روزنامه فوق، مجموع رشوه دریافتی موسسه کلینتون 66 میلیون دلار بوده است.
اینترنشنال بیزینس تایمز بدون اشاره به مشخصات سلاح‌ها و میزان وجوه پرداختی اعراب برای دریافت آنها، نوشت، پس از وقوع انقلاب‌های عربی و در طول سال‌های 2011 و 2012، مقدار سلاح‌های خریداری شده توسط دیکتاتورهای عربی از آمریکا، 50 درصد نسبت به قبل افزایش داشته است.این خبر در حالی منتشر می‌شود که «هیلاری کلینتون» آن زمان (2011) خودش را قهرمان حقوق بشر معرفی می‌کرد و حتی به «باراک اوباما» رئيس جمهور آمریکا، به خاطر حمایتش از «حسنی مبارک» رئيس جمهوری وقت مصر، اعتراض می‌کرد.
طبق گزارش فوق، مبارک نیز در سال انقلاب مردمی (2011) 250هزار دلار به موسسه کلینتون رشوه داده بود.
اینترنشنال بیزینس تایمز در ادامه نوشت: عربستان یکی از بزرگ‌ترین حامیان موسسه کلینتون بوده و هنوز هم هست. قبل از آنکه کلینتون وزیر خارجه شود، سعودی‌ها 10 میلیون دلار به موسسه کلینتون کمک کرده بودند.کارشناسان با اشاره به جنگ سعودی‌ها علیه یمن می‌گویند، علت چشم‌پوشی آمریکا و حتی سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل نسبت به جنایات سعودی‌ها در یمن، همین دلارهای نفتی است که مخفیانه به سران این نهادها و کشورها داده می‌شود.