kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

ما گرسنه‌ایم/ شعار مردم اوکراین علیه دولت نارنجی

هزاران اوکراینی با برگزاری تظاهرات علیه دولت نارنجی این کشور با فریاد «ما گرسنه‌ایم» خواستار استیضاح و استعفای دولت غربگرای این کشور شدند.

هزاران اوکراینی  در جریان تظاهرات گسترده اعتراضی علیه دولت نارنجی اوکراین، در خیابان‌های کیف خواستار استعفای دولت نارنجی و اصلاحات اقتصادی در این کشور شدند.
به گزارش ایسنا، در جریان این تظاهرات مردم علیه شرایط وخیم اقتصادی و نبود ثبات اقتصادی دست به راهپیمایی زدند و خواستار کناره‌گیری دولت شدند.
مردم در این تظاهرات دست نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «ما گرسنه هستیم»، «حقوق مستمری‌بگیران را افزایش دهید»
معترضان همچنین خواستار استیضاح و برکناری «پترو پروشنکو»، رئیس‌جمهور غربگرا و نارنجی اوکراین شده و فریاد زدند: «دولت کنونی کیف قادر نیست تا به مشکلاتی که کشور با آنها روبه‌رو است، رسیدگی کند.»
معترضان همچنین خواستار افزایش پرداخت‌های رفاه اجتماعی و پایان دادن به ناآرامی‌ها در شرق اوکراین شدند.
از زمان کودتای رنگی غربگرایان در اوکراین اوضاع این کشور روز به روز وخیم‌تر شده است.
 جدایی کریمه، شروع جنگ داخلی در شرق این کشور و بحران اقتصادی  و کاهش استاندارد های زندگی مردم تنها بخشی ازمیراث شوم انقلاب رنگی سال 2014 اوکراین است.
غربگرایان و حامیان آنها همواره در توجیه کودتای خود علیه دولت قانونی اوکراین می‌گفتند، مردم اروپایی اوکراین مستحق داشتن زندگی بهتری هستند!