صندوق توسعه ملی 20 هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش صنعت میدهد
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی به بخش صنعت کشور اختصاص مییابد.
به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا در نشست فعالان صنعت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبه رو هستند که این تسهیلات با هدف کمک به این واحدها پرداخت میشود.
به گفته وی، مصوبه پرداخت 20 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و دو هزار میلیارد ریال برای توسعه صادرات کشور در این وزارتخانه به مرحله نهایی رسیده و با تصویب آن از ابتدای خرداد ماه پرداخت میشود.
صالحی نیا افزود: این تسهیلات در صورت تصویب با هدف بهینهسازی مصرف انرژی، اصلاح ساختار ماشینآلات و توسعه صادرات کالاها به صنایع پرداخت میشود.
به گفته وی، سال گذشته بخش صنعت کشور 5/1 درصد و بخش معدن نیز بیش از 10 درصد رشد تولید داشته است.
معاون توسعه امور تولیدی مرکز اصناف و بارزگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در نشست آموزش توجیهی اصناف چهارمحال و بختیاری از اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرحهای دارای توجیه اقتصادی اصناف خبر داد.
علی طاهری افزود: با توافق صورت گرفته با صندوق توسعه ملی، طرحهای اصناف تولیدی دارای توجیه اقتصادی از تسهیلات این صندوق برخوردار میشوند.
وی یادآور شد: پیش از این، کف میزان پرداختی به طرحهای تولیدی دو میلیارد ریال بود که این میزان اکنون به 500 میلیون ریال کاهش یافته است که با این کاهش برای اصناف، صنفهای تولیدکننده کوچک نیز میتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.
معاون توسعه امور تولیدی مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرداخت یارانههای تسهیلات فنی اعتباری به اصناف تولیدگر خبر داد و گفت: دولت به عنوان یارانه تا 5 درصد یارانه فنی و اعتباری تسهیلات بانکی را به اصناف اختصاص خواهد داد و با توجه به نرخ این تورم این میزان یارانه کمک بسیار قابل توجهی خواهد بود.
طاهری گفت: اختصاص تسهیلات بانکی از محل صندوق ضمانت سرمایهگذاری واحدهای کوچک نیز در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است و صندوق ضمانت صادرات نیز از اصناف صادرات گرا در دولت یازدهم حمایت تسهیلاتی میکند.