kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵

تکمیل بزرگراه‌های نیمه‌تمام نیازمند 17 هزار میلیارد تومان

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد: 17 هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام بزرگراهی و راه‌های اصلی نیاز است که باید پروژه‌ها و برنامه‌هایی که اولویت بیشتر و منافع اقتصادی بالاتری برای کشور دارند در اولویت قرار گیرند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد: 17 هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام بزرگراهی و راه‌های اصلی نیاز است که باید پروژه‌ها و برنامه‌هایی که اولویت بیشتر و منافع اقتصادی بالاتری برای کشور دارند در اولویت قرار گیرند.
خیرالله خادمی در گفت‌و‌گو با (ایسنا) با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2400 کیلومتر از راه‌های موجود در حال تبدیل به بزرگراه هستند، گفت: این کار قرار است در یک برنامه چهار ساله انجام شود که برای انجام و اجرایی شدن این میزان حدود 3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: این در حالی است که هر ساله برای انجام کل پروژ‌ها هزار میلیار تومان بودجه تعلق می‌گیرد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: در کشور ما اولویت‌بندی احداث جاده کمتر رعایت می‌شود و طرح‌هایی که توسط مجلس مصوب می‌شود در اولویت بیشتری قرار دارد.
وی با بیان اینکه بحث ترافیکی و حجم ترافیک موجود در محورهاست که اولویت تبدیل به چهارخطه شدن را دارد، اظهار کرد: تراکم خودروهای سنگین در بعضی محورها بیشتر است که باید هر چه زودتر در اولویت قرار گیرند.
خادمی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های ایجاد بزرگراه، فواید اقتصادی آن برای کشور است، تاکید کرد: برخی از جاده‌ها به عنوان شریان‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند که با تبدیل آن‌ها به بزرگراه زمان سفر کاهش و امنیت نیز افزایش می‌یابد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مشکل دیگر ساخت جاده در کشور را ساخت جاده‌های غیر اقتصادی عنوان و اظهار کرد: کاهش ساخت راه‌های شریانی کشور با توجه به افزایش تعداد خودرو و میزان باری که از مسیرهای ترانزیت تردد می‌کنند چالش اصلی توسعه زیرساخت‌ها در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 25 هزار کیلومتر بزرگراه و 15 هزار کیلومتر ریل در کشور ساخته شود اما ساخت بزرگراه‌ها و ریل براساس برنامه پیش نرفته و درحال حاضر طول بزرگراه‌های کشور فقط 13 هزار کیلومتر و طول ریل 10 هزار کیلومتر است