انتقاد عفو بینالملل از وضعیت بحرانی حقوق بشر در عربستان
سازمان عفو بینالملل وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی را «بحرانی» دانست و اعلام کرد، در دوران پادشاه جدید نیز وضعیت حقوق بشر در این کشور بحرانی باقی ماند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: «وضعیت حقوق بشر در عربستان پس از به قدرت رسیدن پادشاه جدید هم بحرانی است.» فعالان حقوق بشری تاکید دارند که بازداشتها در عربستان همچنان ادامه دارد و کسانی که در تظاهراتهای مسالمت آمیز هم شرکت میکنند توسط نیروهای امنیتی دستگیر میشوند.ناظران تعداد زندانیان در عربستان را تا 30هزار نفر برآورد کردهاند که این زندانیان وضعیت اسفباری دارند طوری که دولت ریاض به سازمانهای بینالمللی اجازه نمیدهد تا وضعیت این زندانیان را مورد بررسی قرار دهد.