kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
در پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت انجام شد

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آن بیست و سه نفر»

همزمان با دهمین سالگرد سفر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به استان کرمان از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» رونمایی شد.

پنجمین برنامه از سلسله برنامه‌های پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» عصر روز پنج‌شنبه با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه‌ ایثار و شهادت، نویسندگان و فعالان حوزه‌ ادبیات مقاومت و مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری و لشکری در حسینیه‌ ثارالله شهر کرمان برگزار شد. در این مراسم علاوه بر تقدیر از بیست ‌و ‌سه نوجوانی که در دهم اردیبهشت سال ۶۱ به اسارت رژیم بعث عراق درآمدند، نمایشگاهی از تصاویر و بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمان برپا شده بود. همچنین رونمایی از سایت جدید KHAMENEI.IR ویژه نوجوانان یکی از بخش‌های این نشست بود.
متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آن بیست و سه نفر» به شرح زیر است:
در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ خوش‌ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبایی‌ها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ معجزه‌گر اوست درود می‌فرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک می‌سایم.
یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ی این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.
۹۴/۱/۵
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، معاون هماهنگی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان اولین سخنران در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آن بیست و سه نفر» و نیز رونمایی از سایت نوجوان دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای، سلام و محبت رهبر انقلاب اسلامی را به مردم شهر کرمان در سالروز سفر معظم‌له به این خطه، ابلاغ کرد.
خوراکیان با قرائت بخشی از سخنان معظم‌له در سفر 10 سال پیش خود به کرمان، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سفر فرمودند مردم کرمان با ادب، با ظرفیت، با تحمل، با ایمان و پختگی همراه هستند و مسائل اساسی را می‌توانند درک و تحلیل کنند؛ ما از شما مردم خاطرات خوب داریم و ایفای نقش‌های ارزشمندی را در عرصه‌های گوناگون شاهد بودیم و همیشه مایه افتخار اسلام و نظام اسلامی بودید.
وی ادامه داد: برای رساندن اندیشه و الگوی رفتاری رهبر انقلاب به مخاطبان، تلاش و به‌هم‌پیوستگی همه‌ ارکان حکومتی لازم است؛ بر این مبنا، این جلسه و این رونمایی و این اتفاق، باید شروعی برای حرکت‌های دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها و همه‌ ظرفیت‌های مردمی باشد.
مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و رئیس سابق سازمان صداوسیما نیز در این مراسم گفت: امروز از سایت نوجوان سایت رهبری معظم انقلاب رونمایی می‌شود؛ سایت رهبری بسیار با هوشیاری و تدبیر و درک درست شرایط امروز و نقش مهم ارتباطات، چند سالی است فعالیت‌های ارزشمندی در اشاعه‌ آثار رهبری در سطح جهان داشته. دست‌اندرکاران این سایت هم کارشان حرفه‌ای است و سایت هم قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای مردم و جهان به زبان‌های مختلف فراهم شده که جای تشکر دارد و یکی از حساب‌های این سایت در یکی از شبکه‌های اجتماعی، حدود ۲۵۰ هزار پیگیری‌کننده دارد که این آمار واقعی است. ضرغامی با اشاره به این‌که سایت رهبر انقلاب یک سایت استثنایی است، گفت: امروز از بخشی از سایت رونمایی می‌شود که مشخصاً برای جوانان و تعامل و رابطه‌ دو سویه‌ رهبر انقلاب با جوانان که خیلی کار ارزشمندی است، راه‌اندازی شده.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با طرح این پرسش که چرا ایستاده‌ایم؟ چرا مانده‌ایم؟ چرا عزیز هستیم؟ چرا با وجود همه‌ کسانی که می‌خواستند ریشه‌ ایران را بکنند، هنوز ثابت‌قدم و مقتدر و عزیز و مسلط و محکم ایستاده‌ایم و رمز و راز این شکوه چیست، گفت: سراسر این استقامت و ماندن و جاودانه شدن و پویش ارتفاعات و ترازهای بلند در نظام جهانی، در عظمت روح آن بیست ‌و سه نفر نهفته است؛ آن‌ها که نمونه و اسطوره‌ای از دل‌های شجاع و ثابت‌قدم یک ملت در سخت‌ترین عرصه‌های جهاد و مبارزه با دشمنان بزرگ خدا و دشمنان اسلام و ایران بودند. همچنین در حاشیه این مراسم از سایت «نو+جوان» سایت جدید KHAMENEI.IR ویژه نوجوانان نیز رونمایی شد. هدف این سایت استفاده از همراهی و مشارکت نوجوانان فعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نسل جوان می‌باشد و پیام انقلاب اسلامی را با تمرکز بر اندیشه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی ترویج کرده است  و فضایی را فراهم آورده تا کاربران نظرات و تولیدات خود را در معرض دید یکدیگر قرار دهند.