kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
امام‌جمعه قم:

آل‌سعود در تجاوز به یمن از نظر اخلاقی و سیاسی رسوا شد

امام‌جمعه قم با اشاره به تجاوز عربستان به یمن گفت: آل‌سعود نه تنها به هیچ یک از اهداف مهم خود دست نیافت بلکه این تهاجم سبب شد از نظر اخلاقی و سیاسی رسوا شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود:  امروز استکبار جهانی و غربی به ویژه آمریکا به دنبال ترویج تکفیر و ترور و تفرقه میان مسلمانان هستند تا در نهایت امنیت اسرائیل و منافع خود را تامین کنند؛ نکته اساسی در این بین آن است که امروز آل‌سعود ابزار دست مستکبران شده و این رژیم در خدمت اهداف شوم استعماری درآمده است.
وی تعرض به یمن را آخرین اقدام زشت آل‌سعود دانست و گفت: سوال ما این است که آیا حمله به یمن به شکست انجامید یا پیروزی؟ گاهی خودشان می‌گویند به اهدافمان رسیده‌ایم و اعلام آتش‌بس کرده‌ایم ولی تحلیلگران می‌دانند که این تجاوز به شکست انجامید.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تنها موفقیت عربستان را تخریب زیرساخت‌های یمن و کشتن مردم بی‌گناه دانست و عنوان کرد: برخلاف خواسته عربستان، امروز انصارالله نه تنها نابود نشده بلکه جبهه جدیدی در مقابل استکبارگری به وجود آورده است.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه امروز یمن متحدتر از گذشته شده و تقریبا همه استان‌ها در اختیار انصارالله و ارتش است گفت: امروز همچنین انصارالله تجربه جدیدی را به دست آورده و می‌تواند در مقابل نقشه‌های شوم آل‌سعود و آمریکا بایستد؛ مزدوران آل‌سعود یعنی داعشی‌ها هم در یمن محاصره شده‌اند و مهمتر از همه اینکه این رژیم از نظر اخلاقی و سیاسی رسوا شده است.
وی ادامه داد: سخن ملت ایران به آل‌سعود این است که دست از تفرقه‌انگیزی بردارند و همراه با موج بیداری اسلامی گام بردارند؛ سعودی‌ها همیشه همراه مستکبران بوده‌اند و با آمریکا و اسرائیل همکاری کرده‌اند، بنابراین باید از این لکه ننگ دوری کنند و بدانند که امواج بیداری اسلامی  در سراسر عالم بر خط مقاومت در برابر استکبار و دشمنان اسلامی تاکید دارد و پایان این درگیری‌ها، پیروزی جبهه‌ حق در همه عالم خواهد بود.
امام‌جمعه قم با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 5+1 گفت: امیدواریم مذاکره‌کنندگان ما در مذاکرات به چهار نکته توجه کنند؛ تحقیقات هسته‌ای نباید تعطیل شود، مذاکرات فقط در حوزه هسته‌ای انجام شود، بازرسی‌ها در حوزه معمول بین‌المللی باشد و تحریم‌ها هم همزمان با اجرای توافقنامه لغو شوند.
وی گفت: اگر هم مذاکرات به سرانجام نرسید اقتصاد مقاومتی راه‌گشا خواهد بود.
اعرافی یادآور شد: استقامت در برابر دشمن و صبر و نرمش در برابر همدیگر منشاء زندگی انسانی است و انسان‌های شکیبا در خانواده باعث تقویت بنیان خانواده خواهند شد.
وی ادامه داد: با صبر و شکیبایی یک ملت در برابر دشمنان، همراهی خداوند که نزول بالاترین نعمت‌هاست نیز حاصل خواهد شد.
امام جمعه قم با تبریک فرا رسیدن روز معلم، مربیان و معلمان را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: دولت رسیدگی به مشکلات معلمان و مربیان را درصدر اولویت‌های خود قرار دهد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش دارای سندی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین کرده و حوزه و دانشگاه نیز در اجرایی کردن این سند به این نهاد کمک و کاستی‌ها را برطرف کنند.