kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
در سالروز میلاد مولای متقیان

ایران اسلامی غرق در نور و سرور شد

در سالروز میلاد مولود کعبه سراسر میهن اسلامی، به ویژه شهرهای مشهد، قم و شیراز غرق در شادی و سرور شد.

به گزارش ایرنا در سالروز طلوع خورشید ولایت، مولود کعبه و امام نخست شیعیان صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام‌ رضا(ع) چراغانی شد و بوی مشک و عود از هر رواق به مشام می‌رسید و معنویت بر فضای ملکوتی آستان ملک پاسبان رضوی حاکم بود.
بارگاه منور رضوی میعادگاه هزاران زائر و مجاوری بود که از راه دور و نزدیک برای تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام نخست شیعیان به این مکان مقدس آمده بودند.
به همین مناسبت روزهای جمعه و شنبه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی محل برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت امام علی(ع) همراه با مولودی خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سخنرانی واعظان بود. به همین مناسبت خیابان‌ها و اماکن عمومی و کسب و کار در شهر مقدس مشهد و دیگر شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی چراغانی شده و برخی از مجاوران حرم منور رضوی با برگزاری مراسم در منازل خود و نصب پارچه نوشته و توزیع شربت و شیرینی میلاد حضرت امام علی (ع) را به یکدیگر تبریک گفتند.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی، مسابقات فرهنگی و سخنرانی در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی از جمله برنامه‌های سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) در این استان بود.
براساس این گزارش مردم متدین و ولایت‌مدار قم از شب جمعه با برپایی آیین‌های جشن و سرور و پخش نقل و شیرینی، عشق و ارادت خالصانه خود را نسبت به آن امام همام نشان دادند.
حرم کبریایی حضرت فاطمه معصومه(س) نیز پذیرای خیل گسترده زائرانی بود که برای عرض ارادت و تبریک به آن حضرت، در این مکان مقدس حضور یافته و در آیین‌های جشن و سرور شرکت کرده‌اند.
آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز برنامه‌های مختلف جشن و سخنرانی در مورد زندگانی گهربار مولود کعبه را تدارک دید که با حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.
ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) همچنین با برگزاری آیین‌های جشن و سرور در مساجد، تکایا و مقابر امامزادگان عشق و ارادت خالصانه خود را به امام علی(ع) نشان دادند.
در بیوت مراجع تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی آن امام همام را بیان کردند.
سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران میزبان خیل زائران و مردم استان فارس بود که برای عرض تبریک میلاد امام اول شیعیان به آن بارگاه منور مشرف شده بودند.
حرم‌های مطهر امامزادگان احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، میرمحمد بن موسی(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع) و علی بن حمزه(ع) شامگاه جمعه در شب میلاد امام علی(ع) غرق در سرور بود.
مراسم جشن میلاد مولود کعبه در سراسر مساجد و اماکن استان فارس و بقاع متبرکه این استان برگزار شد. مردم سراسر ایران در شهرها و روستاهای کشور با حضور در مساجد و اماکن متبرکه میلاد با برکت امیرالمومنین علی(ع) را جشن گرفتند.