kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

برخی با پول بیت‌المال سعی در مایوس کردن مردم دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی با وجود اینکه از منابع ملی پول می‌گیرند ولی به انحای مختلف سعی در مایوس کردن مردم دارند و می‌خواهند نظام، مدیران و مجلس را در اذهان مردم ناکارآمد جلوه دهند.

به گزارش ایرنا سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از خط تولید و رونمایی از 8 محصول جدید پزشکی شرکت آواپزشک در آشتیان از توابع استان مرکزی افزود: پاسخ کسانی که قصد مایوس کردن مردم را دارند باید در سنگر تولید هدفمند داد.
وی اضافه کرد: زنده نگه داشتن امید در دل مردم لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ادامه مسیر امام راحل است و این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
هاشمی آوا پزشک را یک شرکت مادر تخصصی موفق در حوزه تجهیزات پزشکی دانست و گفت: انتظار می‌رود این شرکت تنوع تولیدات و حضور خود در بازارهای جهانی را افزایش دهد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شهرک صنعتی آشتیان قابلیت تبدیل شدن به شهرک سلامت را دارد و انتظار می‌رود فناوری تجهیزات پزشکی به عنوان بازوان مهم چرخه سلامت در این شهرک مستقر شده و با کمک این وزارتخانه و معاونت علمی ریاست جمهوری روز‌به روز گسترش یابد.
محصولات جدید تولیدی شرکت آوا پزشک شامل  سرنگ گارددار(ایمن)، سرنگ خودتخریب (AD)، سرسوزن پن انسولین، سوزن آنژیوگرافی، اسکالپ وین، لانست خونگیری، سرسوزنهای مخصوص خونگیری (هلدر) و لوله خونگیری هستند. قاضی‌زاده هاشمی جمعه شب در نشست اعضای هیئت رئيسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در تفرش تصریح کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سال‌های گذشته متناسب با نیازهای پایه جمعیتی رشد نداشته است و با ملاک‌ها و شاخص‌های موثر در حوزه سلامت کشور فاصله دارد.
وی یادآور شد: جبران کوتاهی رخ داده در این حوزه‌ها با لبیک به خواسته رهبر معظم انقلاب و در سایه برنامه و تدبیر در قالب تحول نظام سلامت کلید خورده که توانسته تا حدودی رضایتمندی مردم را حاصل کند.