kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
مشاور وزیر ارشاد:

دوره بازار سیاه موسسات فرهنگی به پایان رسید

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوره بازار سیاه موسسات فرهنگی که به دلیل سخت‌گیری‌های گذشته در صدور مجوز این موسسات ایجاد شده بود، به پایان رسیده است.

مهدی محمدی پنجشنبه در مراسم پایانی کارگاه‌ آموزشی کارشناسان موسسات فرهنکی کشور در هتل فرهنگ و هنر مشهد افزود: پیش از این برخی موسسات فرهنگی در تهران با قیمت پنج میلیارد ریال به فروش می‌رسید. به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه نگاه ما نسبت به صدور مجوزها برای موسسات فرهنگی کاملا مثبت است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سخت‌گیری بسیار نسبت به صدور مجوز موسسات فرهنگی می‌شد اما در شرایط فعلی این مجوز به راحتی صادر می‌شود و نظارت‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است.
دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور افزود: تمام مراحلی که برای صدور مجوز موسسات فرهنگی طی می‌شود باید برای لغو مجوز آن موسسه نیز طی شود و ما در این زمینه تنها به گفته مدیرکل ارشاد یک استان بسنده نمی‌کنیم بلکه شرایط را برای دفاع مدیرمسئول  آن مجموعه نیز فراهم می‌کنیم.
وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصا موضوع صدور و لغو مجوزها را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، گفت: یکی از بازوهای نظارتی این وزارتخانه در سراسر کشور برای لغو مجوزها نیروی انتظامی است که همکاری بسیار مناسبی را در این زمینه داشته است.
محمدی گفت: مدت زمان صدور مجوز موسسات فرهنگی از زمانی که پرونده تکمیل می‌شود در صورتی که بدون نقص به هیئت رسیدگی برسد یک ماه است.