kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

بزرگداشت روز کارگر در کشورهای سرمایه‌داری به خشونت کشیده شد

تظاهرات روز جهانی کارگر در کشورهای سرمایه‌داری به درگیری و خشونت میان کارگران و نیروهای امنیتی کشیده شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تظاهرات و تجمعات روز جهانی کارگر در اکثر کشورهای سرمایه‌داری و غربی به خشونت و درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس و نیروهای امنیتی منجر شد.
بر پایه این گزارش‌ها تظاهرات روز کارگر در ایالت‌های مختلف آمریکا ابعاد گسترده‌تری نسبت به دیگر نقاط جهان داشت. در جریان تظاهرات روز جهانی کارگر در اوکلند آمریکا نیروهای پلیس تعداد زیادی از کارگران تظاهرکننده را بازداشت کردند.در سیاتل آمریکا، تظاهرات روز جهانی کارگر به صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی تبدیل شده بود و درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی آمریکا بسیار شدیدتر بود. در این درگیری‌ها که با سنگ‌پرانی تظاهرکنندگان به سوی پلیس و پرتاب بمب‌های دودزا و گاز فلفل از سوی نیروهای امنیتی همراه بود، دست کم 15 تن از تظاهرکنندگان بازداشت و سه نیروی پلیس نیز به شدت زخمی شدند.به گزارش مقامات پلیس معترضان به ده‌ها خودرو آسیب زدند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند.در پورتلند آمریکا نیز پس از آنکه معترضان اقدام به پرتاب اشیایی به سمت پلیس کردند نیروهای امنیتی از گاز فلفل و بمب‌های دودزا برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.همچنین در کشورهای شاخص اروپایی همچون آلمان، اسپانیا، یونان، پرتغال و... نیز تظاهرات روز جهانی کارگر برگزار شد که در هامبورگ آلمان به زخمی شدن 34 تن از تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس انجامید. تظاهرکنندگان هامبورگی به سمت پلیس مواد آتش‌زا پرتاب می‌کردند.
در کیف، پایتخت اوکراین و استانبول ترکیه نیز تظاهرات روز جهانی کارگر به درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس کشیده شد. در سئول پایتخت کره جنوبی نیز تظاهرات کارگران به درگیری با پلیس انجامید.گفتنی است در (12 اردیبهشت) اول ماه مه سال 1886 در شیکاگوی آمریکا، چهارمین روز اعتصاب کارگران با سرکوب شدید پلیس آمریکا مواجه شد که در آن، تعداد زیادی از کارگران کشته و چهار تن نیز اعدام شدند.