امام جمعه قم:
عربستان در حمله به یمن به سختی شکست خواهد خورد
امام جمعه قم با اشاره به برخی تحلیلها در مورد تفاوت و تقابل نظر رهبری و مردم و دولت در موضوع هستهای گفت: این تحلیلها بیپایه است و آنها در این موضوع کاملاً هم نظر و متحد هستند.
قم- خبرنگار کیهان:
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدسعیدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: این ملت در برابر توافقی که حق داشتن برنامه صلحآمیز هستهای آنها را نپذیرد و تحریمها را حذف نکند قاطعانه خواهد ایستاد. وی اظهار داشت: همه آحاد ملت و گروههای سیاسی با هر سلیقهای مدافع مذاکرات و حامی مذاکرهکنندگان هستند و هر توافقی که عزت آنها را تامین کند، خواهند پذیرفت.
خطیب جمعه قم با اشاره به نقض عهدنامههای مکرر آمریکا و غربیها در طول تاریخ افزود: ملت ایران هر توافقی را که بپذیرد هرگز عهدشکنی نخواهد کرد. سعیدی با اشاره به برخی سخنان ناپخته در مورد به صرفه نبودن برنامههای هستهای گفت: امروز همه به این واقعیت که سوختهای فسیلی رو به پایان است اذعان دارند و چند کشور دنیا میخواهند با داشتن برنامه هستهای دنیا را در آینده به استثمار بکشند.وی استفادههای گسترده علوم هستهای در بخش کشاورزی، صنعت، پزشکی و شیرین کردن آب دریا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اینها نیازهای ضروری و فوری همه ملتهاست و آینده کشورها در حفظ استقلال سیاسی و اقتصادیشان در گروی این علم مهم و پایه است.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ملت ایران همانگونه که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند هرگز به دنبال سلاح هستهای نبوده و نیست و اصلا داشتن این سلاح جز دردسر و هزینهبری هیچ دستاوردی ندارد. وی گفت: هر کشوری که از این سلاح استفاده کرده است مورد لعن و نفرین جهانیان قرار دارد.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به رفتار زشت ماموران عربستانی با برخی زوار عمره گفت: این اقدام نشان داد که عربستان صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد. وی با تقدیر از اقدام دولت در تعلیق عمره مفرده اظهار داشت: این اقدام کمترین مجازات ممکن بود.
سعیدی حمله عربستان به یمن را محکوم کرد و گفت: این رژیم همانند صهیونیستها به کشتن کودکان و نابودی زیرساختهای یمن اقدام میکند، اما بداند همانند رژیم صهیونیستی به سختی شکست خواهد خورد.
وی با هشدار به مسئولان ریاض گفت: نباید بیش از این خود را آلت دست چند جوان خام و ابله قرار بدهید و به نفع شماست که سریعتر به این تجاوز آشکار پایان دهید.
امام جمعه قم در پایان، روز ارتش را گرامیداشت و گفت این روز یادآور دلاور مردیهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدسعیدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: این ملت در برابر توافقی که حق داشتن برنامه صلحآمیز هستهای آنها را نپذیرد و تحریمها را حذف نکند قاطعانه خواهد ایستاد. وی اظهار داشت: همه آحاد ملت و گروههای سیاسی با هر سلیقهای مدافع مذاکرات و حامی مذاکرهکنندگان هستند و هر توافقی که عزت آنها را تامین کند، خواهند پذیرفت.
خطیب جمعه قم با اشاره به نقض عهدنامههای مکرر آمریکا و غربیها در طول تاریخ افزود: ملت ایران هر توافقی را که بپذیرد هرگز عهدشکنی نخواهد کرد. سعیدی با اشاره به برخی سخنان ناپخته در مورد به صرفه نبودن برنامههای هستهای گفت: امروز همه به این واقعیت که سوختهای فسیلی رو به پایان است اذعان دارند و چند کشور دنیا میخواهند با داشتن برنامه هستهای دنیا را در آینده به استثمار بکشند.وی استفادههای گسترده علوم هستهای در بخش کشاورزی، صنعت، پزشکی و شیرین کردن آب دریا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اینها نیازهای ضروری و فوری همه ملتهاست و آینده کشورها در حفظ استقلال سیاسی و اقتصادیشان در گروی این علم مهم و پایه است.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ملت ایران همانگونه که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند هرگز به دنبال سلاح هستهای نبوده و نیست و اصلا داشتن این سلاح جز دردسر و هزینهبری هیچ دستاوردی ندارد. وی گفت: هر کشوری که از این سلاح استفاده کرده است مورد لعن و نفرین جهانیان قرار دارد.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به رفتار زشت ماموران عربستانی با برخی زوار عمره گفت: این اقدام نشان داد که عربستان صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد. وی با تقدیر از اقدام دولت در تعلیق عمره مفرده اظهار داشت: این اقدام کمترین مجازات ممکن بود.
سعیدی حمله عربستان به یمن را محکوم کرد و گفت: این رژیم همانند صهیونیستها به کشتن کودکان و نابودی زیرساختهای یمن اقدام میکند، اما بداند همانند رژیم صهیونیستی به سختی شکست خواهد خورد.
وی با هشدار به مسئولان ریاض گفت: نباید بیش از این خود را آلت دست چند جوان خام و ابله قرار بدهید و به نفع شماست که سریعتر به این تجاوز آشکار پایان دهید.
امام جمعه قم در پایان، روز ارتش را گرامیداشت و گفت این روز یادآور دلاور مردیهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.