kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
در درس خارج مطرح شد

حمایت آیت‌الله نوری همدانی از تعلیق عمره

استاد درس خارج حوزه از تعلیق اعزام عمره مفرده تا زمان مجازات قاطع ماموران متخلف عربستان سعودی حمایت کرد.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم بصیرت در مقابله با فتنه‌ها، تصریح کرد: در جنگ‌های سخت، توپ و گلوله کارگشا است، اما در جنگ‌های نرم بصیرت کارساز است.
وی افزود: علمای ما در هر عصر و زمانی متناسب با مقتضیات و شرایط زمانی و مکانی به وظیفه خود عمل می‌کردند؛ علما گاهی در جنگ‌های سخت شرکت کردند و گاهی در جنگ نرم شرکت کردند، کتاب الغدیر جنگ نرم است.
آیت‌الله نوری همدانی همچنین با اشاره به حادثه ناگوار فرودگاه جده تعلیق عمره تا زمانی که ماموران خاطی مجازات شوند را اقدامی بسیار خوب دانست و در عین حال تاکید کرد که برای بعد از آن باید فکری کرد.
استاد درس خارج حوزه این مرجع تقلید با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و وحدت، تصریح کرد: همان گونه که ایشان تاکید فرمودند، در مقابل دشمنان کینه‌توز، حفظ انسجام، همدلی و همزبانی بسیار مهم است و باید در همه عرصه‌ها این وحدت و همدلی را حفظ کنیم و به هیچ عنوان نباید وحدت جامعه خدشه‌دار شود.
این مرجع تقلید حمله آل سعود به یمن را محکوم و تاکید کرد: عربستان سعودی که سالیانه چندین میلیون قرآن چاپ و منتشر می‌کند باید به آیات قرآن که تاکید می‌کند «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» ملتزم باشد.
وی رهبر انصارالله یمن را فردی شجاع توصیف کرد و ضمن دعا برای حل مشکلات این کشور، اظهار داشت: ما ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی به یمن، از مظلومان این کشور حمایت و دفاع می‌کنیم.