kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
در جلسه علنی دیروز صورت گرفت

مصوبات مجلس برای حمایت از بانیان مساجد

نمایندگان ملت در جلسه علنی دیروز طی مصوباتی از بانیان و خادمان مساجد حمایت کردند.

به گزارش فارس براساس مصوبه مجلس در جلسه علنی دیروز  سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه مکلف به ارائه گزارش سالانه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد. از سوی دیگر نمایندگان مجلس در طرح حمایت از تجهیز و نوسازی مساجد نحوه محاسبه یا رایگان بودن هزینه آب، برق و گاز مصرفی مساجد را مجددا برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع دادند.
مجلسی‌ها همچنین مصوب کردند که همه اقدامات در جهت ساخت، تعمیر، بازسازی و نوسازی فضای مساجد از پرداخت عوارض قانونی و هزینه‌های صدور پروانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها معاف هستند. بهارستان‌نشین‌ها از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی را موظف کردند تعمیر، تجهیز، بازسازی و نوسازی مساجدی را که جزء آثار ملی ثبت شده است، در اولویت قرار دهد.
خبر دیگر اینکه نمایندگان مجلس شهرداری را مکلف به تأمین زمین مناسب برای احداث مساجدی کردند که در طرح شوارع و معابر شهری قرار می‌گیرند.
خادمان مساجد بیمه می‌شوند
با موافقت نمایندگان مجلس، معاونت امور مساجد سازمان اوقاف مکلف به بیمه کردن خادمان مساجد شد.
خبر دیگر اینکه براساس مصوبه مجلس کلیات طرح تمدید مهلت اجرای قانونی تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی تصویب شد.
نمایندگان در مصوبه‌ای دیگر مقرر داشتند که تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در اختیار متقاضیان ساخت مسجد یا نمازخانه قرار گیرد.
از سوی دیگر نمایندگان مجلس مقرر داشتند که تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در اختیار متقاضیان ساخت مسجد یا نمازخانه قرار گیرد.
خبر دیگر اینکه براساس نظر نمایندگان مجلس هر مسجد جدیدالاحداث پس از مشورت با هیئت موسس باید دارای خانه عالم و خانه خادم باشد.
لغو تحریم‌ها و انجام تعهدات کشورمان باید همزمان صورت گیرد
محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان طی تذکری با تأکید بر اینکه با زحمات ملت ایران پیروزی‌های بسیار بزرگی در مسائل هسته‌ای به دست آوردیم گفت: دانشمندان هسته‌ای کشورمان با جان و خونشان این عزت را به ملت تقدیم کردند.
وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده اقدامات فراوانی در جهت حفظ دستاوردهای کشورمان انجام داد تصریح کرد: مسائلی در این مذاکرات وجود دارد که باید به آن توجه کرد؛ همانطوری که ما به توافقات اولیه ژنو عمل کردیم و اکنون نیز تعهدات دیگری دادیم انتظار می‌رود تیم مذاکره‌کننده نیز چند اقدام اساسی را انجام دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه لغو تحریم‌ها و اقدامات انجام شده از سوی کشورمان باید همزمان باشد خاطرنشان کرد: نباید مانند گذشته باشد که ما اقدامات را انجام دهیم اما آنها تحریم‌ها را گام به گام بردارند.
عباس قائدرحمت نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود گفت: لازم است در تدوین متن توافقنامه نهایی هسته‌ای حداکثر دقت به عمل آید تا همه راه‌های سوءتعبیر و فرار از تعهدات طرف مقابل بسته شود و حداکثر امتیازات به دست آید.
سید رازی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان‌دستور خود اظهار داشت: نباید ذوق‌زده رفع برخی تحریم‌ها شده و اقتصاد مقاومتی را کنار بگذاریم.
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نیز  در گفت و گو با فارس اظهار داشت: براساس بیانیه لوزان، ایران مجاز به استفاده از سانتریفیوژهای نسل یک است که این وضعیت مانع از تولید سوخت نیروگاه بوشهر در داخل می‌شود و مذاکره‌کنندگان باید استفاده از سانتریفیوژهای نسل ۸ را در توافق نهایی بگنجانند.
نامه نمایندگان مجلس به وزارت خارجه برای انتشار «فکت‌شیت» ایرانی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمع‌آوری امضا در صحن علنی برای نامه نمایندگان به وزارت خارجه به منظور انتشار فکت‌شیت ایرانی در پاسخ به ادعاهای آمریکا خبر داد. ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس از جمع‌آوری امضا در صحن علنی امروز خانه ملت برای نامه نمایندگان به وزارت امور خارجه به منظور انتشار سریعتر «فکت‌شیت ایرانی» در پاسخ به ادعاهای آمریکا خبر داد. وی افزود: تعداد امضاهای این نامه در حال افزایش است.
نعمت‌زاده بار دیگر به مجلس
 فراخوانده شد
واگذاری بخش بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بخش خصوصی وزیر صنعت، معدن و تجارت را با اعلام وصول سؤال ملی نماینده تهران به صحن علنی مجلس کشاند.