kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان حج و زیارت

دانشجویان خواستار لغو اعزام زائران ایرانی به عمره شدند(اخبار دانشگاه)

گروهی از دانشجویان و نخبگان داوطلب عمره مفرده نوبت فروردین و اردیبهشت 94 طی نامه‌ای به رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به حمله عربستان به یمن خواستار لغو، تعویق مشروط یا هر اقدام مؤثر مشابه در خصوص اعزام زائرین ایرانی به بیت‌الله الحرام و مدینه النبی شدند.

در بندهایی از نامه آمده است: اکنون سؤالی که پرسیدن دارد این است که، در چنین شرایطی که بمب‌های هواپیماهای جنگی سعودی سبب شده مردان، زنان و کودکان یمنی در خون خود بغلطند، آیا حضور در کشور عربستان برای بجا آوردن حج عمره تصمیمی عقلانی و انسانی است؟ آیا این حضور، به نوعی متضمن تأیید سیاست‌های خباثت‌آلود این رژیم و یا لااقل سکوت در برابر آن تلقی نخواهد شد؟ و بالاخره اینکه آیا انجام یک عمل مستحب، هر چند مستحبی که چه بسا آرزوی دیرین مشتاقان حرم‌الهی و دلدادگان خاندان نبوت است؛ به قیمت ترک یک واجب، یعنی اعلام انزجار از ظلم و ظالم و همبستگی با مظلوم، که ضرورت آن بی‌نیاز از استدلال است؛ در پیشگاه الهی مقبول و مرضی خواهد افتاد؟
فلذا گروهی از دانشگاهیان داوطلب عمره مفرده را به این جمع‌بندی رسانده که از سفر به کشور عربستان خودداری و ضمن جلوگیری حداکثری از افاده عواید اقتصادی چنین سفری به این کشور، با افشاء علنی این انصراف، اولاً بیزاری و برائت خود رااز جنایات رژیم آل سعود و هم‌پیمانان منطقه‌ای و بانیان فرامنطقه‌ای آن اعلام کنند و ثانیاً، از تمامی مسلمین آئین عدالت‌گستر محمد صلی‌الله علیه و آله و مؤمنین به دین حنیف ابراهیم علیه‌السلام دعوت نمایند تا با اعلام انصراف عمومی از سفر به این کشور در مقطع زمانی فعلی، در این حرکت عدالت‌طلبانه مشارکت جویند که همانا اعلان برائت از مستکبرین و همبستگی با مستضعفین، مقدمه‌ای ضروری از معنای حقیقی حج است.