kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

حوادث کوتاه از کشور

    تلفات جاده‌ای در گیلان
رشت- خبرنگار کیهان: یک راکب 22 ساله موتورسیکلت بعلت انحراف از مسیر اصلی جاده تالش و واژگونی موتورسیکلت، مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
در حادثه‌ای دیگر یک دستگاه خودرو سواری پراید در این شهرستان پس از انحراف از مسیر اصلی خود به تیر برق بتونی کنار جاده برخورد که راننده خودرو در دم جان سپرد.
برخورد 2 عابر پیاده در شهرستانهای صومعه‌سرا و رودسر با خودروهای پراید و ریو نیز، مرگ این 2 عابر را رقم زد که بدین ترتیب تعداد تلفات جاده‌ای استان گیلان در 24 ساعت به 4 نفر رسید.
مرگ 2 کودک در حادثه ترافیکی
قم- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: 2 کودک یک خانواده در حادثه تلخ برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو سواری، در این استان جان باختند.
محمد جواد باقری افزود: این حادثه ساعت 21 و 10 دقیقه سه‌شنبه شب براثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو سواری در محور 72 تن- شهر قائم، خروجی بلوار بهاالدینی رخ داد.
وی ادامه داد: در این حادثه 2 کودک یک خانواده 4 نفره که از سرنشینان موتورسیکلت بودند در دم جان باختند و زن و شوهر مجروح با 2 دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شدند.
فوت 2 موتورسوار
تربت حیدریه- ایرنا: براثر برخورد خودرو پراید با موتورسیکلت در جاده فرعی روستای سده شهرستان خواف دو نفر جان باختند.
رئیس جمعیت هلال احمر خواف گفت: این تصادف ساعت یک بامداد دیروز در 10 کیلومتری خواف و نزدیکی روستای سده این شهرستان رخ داد.
محمد امانی افزود: پس از اعلام این حادثه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند که یکی از سرنشینان موتورسیکلت در دم جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرد.
62 کیلو تریاک در مخزن گاز نیسان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی رصد اطلاعاتی در خصوص فعالیت اشخاص و باندهای توزیع مواد مخدر در جریان نگهداری و دپو یک محموله مواد مخدر تریاک توسط فردی در منزل شخصی‌اش در گلشهر کرج قرار گرفتند.
سرتیپ کامرانی صالح افزود: مأموران پس از اطمینان از حضور سوژه مورد نظر در این منزل با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی وارد منزل وی شدند اما متهم به محض ورود مأموران، از طریق دیوار حیاط منزل اقدام به فرار کرد که با هوشیاری و سرعت عمل مأموران، دستگیر و در بازرسی از منزل وی مقدار تقریبی 62 کیلوگرم تریاک که در 16 کیسه نایلونی بسته‌بندی شده بود از قسمت مخزن گاز یک دستگاه خودرو نیسان که در حیاط منزل پارک بود کشف شد.
همچنین از اتاق خواب متهم نیز مقدار 9 گرم تریاک و 5 گرم شیره تریاک کشف شد.
به گفته فرمانده انتظامی استان البرز متهم به همراه 2 دستگاه خودروی توقیفی به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد.
توقیف 310 کیلو تریاک در قم
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از کشف مقدار قابل توجهی مواد مخدر از نوع تریاک در این استان خبر داد.
سرهنگ غلام عباس بلفکه گفت: 2 دستگاه کامیون حامل بار سیب زمینی که از یکی از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود توسط عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم شناسایی و توقیف شد.
وی افزود: از این 2 دستگاه کامیون، 310 کیلوگرم تریاک که در زیر بار سیب‌زمینی جاسازی شده بود کشف و 3 نفر نیز در این ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
کشف 1/5 تن مواد مخدر
زاهدان- ایرنا: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دیروز گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی این استان در راستای مقابله با سوداگران مرگ و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح با استفاده از خودروهای سبک و تیزرو قصد ورود مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از مرز پاکستان به منطقه سراوان و توزیع آن در استان‌های مرکزی کشور را دارند، بررسی موضوع را به طور گسترده آغاز کردند.
سرتیپ رحیمی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هفته‌ها اقدامات گسترده تخصصی و پایش اطلاعاتی سه‌شنبه شب گذشته در جاده‌های فرعی شهرستان سراوان موفق به شناسایی دو دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه پژو 405 متعلق به قاچاقچیان شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأموران در بازرسی دقیق از دو دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه پژو 405، یک تن و 760 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
رحیمی تصریح کرد: مأموران در ادامه این عملیات با رد زنی‌های دقیق و با همکاری مأموران انتظامی شهرستان‌های سراوان و سوران یک دستگاه خودرو تویوتای دیگر متعلق به این باند  که قاچاقچیان به صورت ماهرانه‌ای در ارتفاعات صعب‌العبور منطقه سوران استتار کرده بودند را شناسایی و در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار 702 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
کلاهبرداری از داخل زندان
ارومیه- واحد مرکزی خبر: سارقی که پس از دستگیری و حبس، از داخل زندان ارومیه اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: این فرد، به اتهام سرقت در زندان بود و با پیدا کردن شماره تلفن تعدادی از مالباختگان، از آنها کلاهبرداری می‌کرد. سرهنگ النقی پور افزود: متهم با حیله‌های مختلف و تحت پوشش کارمند دولت با تماس تلفنی از زندان از هر کدام از مالباختگان 500 هزار تا یک میلیون ریال کلاهبرداری و به حساب بانکی خود واریز می‌کرد.
انهدام باند سارقان زورگیر
کرج- فارس: فرمانده انتظامی استان البرز از متلاشی شدن باند سارقان به عنف در استان البرز خبر داد و گفت: با تلاش مأموران نیروی انتظامی این باند در شهرستان فردیس شناسایی و متلاشی شدند.
بخشعلی کامرانی صالح افزود: سارقان که خودروهای مدل بالا را طعمه خود قرار می‌دادند با سرقت وسایل داخل خودرو مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده بودند.
وی ادامه داد؛ در این راستا مأموران کلانتری مرکزی فردیس یکی از سارقان سابقه‌دار به هویت الف-ق را در این سرقت‌ها شناسایی و با محاصره مخفیگاه سارقان، 2 نفر از آنان را که در حال اوراق کردن یک دستگاه خودرو پژو 405 بودند دستگیر کردند.
به گفته وی با دستگیری این فرد و اعتراف آنان دیگر اعضای این باند 10 نفره نیز شناسایی شدند، و پس از دستگیری به 155 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.
کامرانی صالح تصریح کرد: این افراد همچنین به 2 فقره سرقت به عنف و زورگیری با تهدید قمه و چاقو در استان‌های البرز و تهران نیز اعتراف کردند.