kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
معاون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

140 هزار تاکسی گازسوز جایگزین می‌شوند

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 140 هزار دستگاه تاکسی تمام گازسوز از محل صرفه‌جویی‌های ناشی از جایگزینی سوخت گاز به جای سوخت بنزین، جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود.
 علی نوذرپور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شورای اقتصاد 27 اسفند سال گذشته پیشنهاد مشترک وزارت کشور و وزارت نفت در مورد جایگزینی 140 هزار دستگاه تاکسی تمام گازسوز را با تاکسی‌های قدیمی مستند به بند (ق) تبصره دو قانون بودجه سال 93 کشور تصویب کرد.
وی ادامه داد: شورای اقتصاد، وزارت نفت را متعهد کرد تا از محل صرفه‌جویی‌های ناشی از جایگزینی سوخت گاز به جای سوخت بنزین تا سقف 635 میلیون دلار با معادل ریالی آن را براساس نرخ رسمی اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان بازپرداخت به حساب متقاضی و از آن محل در وجه شرکت‌های سرمایه‌گذار مجری طرف قرارداد پرداخت کند.
نوذرپور ادامه داد: متقاضی طرف قرارداد با وزارت نفت، شهرداری‌ها، اتحادیه تاکسیرانی شهری و اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی سراسر کشور هستند.
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: در قبال شماره‌گذاری هر دستگاه تاکسی جدید، یک دستگاه تاکسی قدیمی با عمر 10 سال با اولویت سن فرسودگی، اسقاط و از رده خارج می‌شود.
نوذرپور افزود: شرکت‌های تولیدکننده تاکسی موظف هستند به مدت سه سال نسبت به ضمانت محصول اقدام کنند و به مدت 10 سال خدمات پس از فروش ارایه دهند.
وی ادامه داد: مبنای پرداخت سالانه به متقاضی طرف قرارداد به ازای تعهد هر کیلومتر پیمایش برای تاکسی‌های پایه گازسوز 1/1 دهم سنت دلار و برای تاکسی‌های ون گازسوز معادل 1/55 سنت دلار در سقف مقرر این مصوبه است.
نوذرپور تصریح کرد: میزان صرفه‌جویی در این مصوبه براساس نفت خام هر بشکه 60 دلار محاسبه شده است.
وی با بیان اینکه این مصوبه به وزارت نفت ابلاغ شده، افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف است تمهیدات لازم را نسبت به انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار مجری تامین‌کننده تاکسی انجام دهد.