kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

مهدی هاشمی با اصرار مادرش به حکم دادگاه اعتراض کرد!

وکیل مهدی هاشمی گفت: مهدی هاشمی با اصرار مادرش عفت مرعشی به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اعتراض کرده است.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: روز سه‌شنبه تا آخر وقت هرچه با مهدی صحبت کردم و اصرار داشتم، گفت من تجدیدنظرخواهی نمی‌کنم، اما خانم مرعشی تماس گرفتند و اصرار داشتند که اعتراض را ثبت کنید چرا که امیدوارم در مرحله تجدیدنظر، عادلانه به موضوع رسیدگی شود.
وی ادامه داد: به ایشان (خانم مرعشی) گفتم من وکیل شما نیستم و وکیل مهدی هستم و باید مهدی از من بخواهد اعتراض کنم یا نه. چرا که من اختیاری جز اختیار مهدی ندارم. بنابراین من قبول نکردم اما امروز صبح خبردار شدم که آقای ابوالمعالی، وکیل دیگر مهدی هاشمی، به اصرار خانم مرعشی، در آخر وقت به دادگاه تجدیدنظر رفته و در آنجا اعتراض را ثبت کرده است.علیزاده طباطبایی گفت: دیروز صبح از دفتر شعبه 28 دادگاه انقلاب با من تماس گرفتند و گفتند آخر وقت روز گذشته، اعتراض در دادگاه تجدیدنظر به ثبت رسیده است. براین اساس دادگاه تجدیدنظر پرونده را از شعبه 28 دادگاه انقلاب درخواست می‌کند و شعبه هم پرونده را به این دادگاه می‌فرستد تا وارد رسیدگی شود.این اظهارات وکیل مهدی هاشمی در حالی صورت گرفت که در اوایل هفته، قاضی مقیسه مسئول رسیدگی به این پرونده از اعتراض وی در روز شنبه خبر داده بود.
به نظر می‌رسد تأیید و تکذیب‌های خبر اعتراض مهدی هاشمی به رأي صادره از سوی دادگاه انقلاب، آخرین فشارها و بازی رسانه‌ای این متهم سیاسی،‌اقتصادی، امنیتی است که به امید تأثیرگذاری بر حکم نهایی وی صورت گرفته است.
 وکیل مهدی هاشمی دلیل عدم اعتراض به دادگاه را دستوری بودن پرونده خوانده و مدعی شده بود که اعتراض کردن فایده‌ای ندارد! محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اظهارات وکیل هاشمی گفت: اظهارات این‌چنینی، وهن نسبت به دستگاه قضا و قضات است.
وی یادآور شد: دستگاه قضایی به طور قطع و یقین مبرای از چنین اتهامی است و قدر مسلم، همه مقدمات کار برای یک دادرسی عادلانه خصوصاً در سطح پرونده‌هایی از این دست، کاملاً فراهم است.
نماینده مردم فریدن اضافه کرد: اگر متهم تمکین به حکم می‌کند دیگر اظهار نظر این شکلی مفهوم ندارد و باید اجازه دهند حکم اجرا شود؛ اگر هم نمی‌خواهد تمکین کند و مدعی است حقی از وی ضایع شده، تجدید نظرخواهی کند تا موضوع در دادگاه بالاتر رسیدگی شود و حقوق احتمالی که وی مدعی است تضییع شده، بازگردد.