kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
قابل توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه

فریب هشدارهای جعلی به نام پلیس فتا را نخورید

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از مردم خواست فریب هشدارهای جعلی به نام پلیس فتا را نخورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علیرضا آذردرخش گفت: برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه هشدارهایی را تحت عنوان پلیس فتا در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند که بسیاری از این هشدارها جعلی، تاریخ گذشته و کذب است.
آذر درخش در خصوص انتشار آخرین هشدار از زبان پلیس فتا در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: ویروس XALAN گوشی‌های همراه برای آبان سال 90 می‌باشد که رسانه‌ها در آن تاریخ منتشر کرده بودند.
وی افزود: این امر فقط برای جذب مخاطب است و کاربران دقت کنند در پی هشدارهای جعلی به هیچ وجه نرم‌افزاری را از سایت‌های مختلف دانلود نکنند، چرا که احتمال دانلود بدافزار و ویروس‌های مخرب وجود دارد.
به گفته آذردرخش پلیس فتا تاکنون از کاربران نخواسته است که برای مقابله با بدافزارها و ویروسها نرم‌افزار خاصی را دانلود نمایند، فقط به کاربران تأکید کرده است آنتی ویروسهای خود را به روز نمایند و از دانلودهای بی‌مورد و متفرقه از سایت‌های مختلف پرهیز کنند و در صورت لزوم برای دانلود نرم‌افزار خاص حتماً پلیس فتا این نرم‌افزار را بر روی سایت خود بارگذاری خواهد نمود.
وی با بیان اینکه پلیس فتا در جهت شناسایی تهدیدات فضای سایبر، اطلاع‌رسانی برای کاربران و شهروندان راانجام می‌دهد گفت: در این راستا در کنار تعامل و همکاری با خبرگزاری‌های رسمی کشور و نشریات در سایت تخصصی پلیس فتا به آدرس WWW.cyberpolice.ir تمامی هشدارهای ضروری منتشر شده است و در کنار هشدارها مطالب آموزشی نیز وجود دارد و کاربران فضای سایبر می‌توانند به جای هشدارهای جعلی هشدارهای ارائه شده در سایت پلیس فتا را با ذکر منبع منتشر کنند. سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از کاربران و شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا اعلام نمایند.