kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد کمرد

کمپ ترک اعتیاد کمرد با ظرفیت موقتی 500 نفر و با همکاری شهرداری تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس، معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر افزود: این کمپ از سوی شهرداری تهران و در راستای تعهد این شهرداری جهت ساخت کمپ برای 6 هزار معتاد ساخته شده است.
پرویز افشار گفت: پیرو تفاهمی که میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری تهران در مهر 93 به امضا رسید، شهرداری تهران ساخت کمپ‌هایی در این کلانشهر را با ظرفیت 6 هزار نفر تقبل کرد که در حال حاضر کمپ کمرد آماده و به ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل شده است.
افشار در خصوص عدم تحویل تمام ظرفیت تعهد شده پس از 6 ماه گفت: کارهای عجله‌ای جواب نمی‌دهد و برای هر اقدامی باید زیرساخت مهیا شود ضمن اینکه پس از معرفی مکان توسط شهرداری باید صلاحیت این مکان‌ها توسط کارشناسان ستاد بررسی شود و هرکدام از این مکان‌ها برای تبدیل به کمپ ترک اعتیاد علاوه بر جانمایی به یکسری امکانات فیزیکی، رفاهی و غیره نیاز دارند که البته شهرداری تقبل کرده آنها را فراهم کند و همکاری با شهرداری خوب پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه کمپ کمرد برای پذیرش 800  معتاد متجاهر آماده شده افزود: هم‌اکنون سازمان بهزیستی مجوز پذیرش 500 نفر را صادر کرده و در صورت مجوز پذیرش 300 نفر دیگر نیز در این کمپ تحت درمان قرار می‌گیرند.